Potrivit presei oficiale, tribunalul municipal din Beijing a decis ca firma Xintong Tiandi poate utiliza fraza "iPhone" pe produsele sale din piele, deoarece Apple nu a dovedit in fata curtii ca marca "iPhone" era faimoasa in China inainte ca firma Xintong Tiandi sa solicite atribuirea acestei marci inregistrate in 2007.

In replica, Apple s-a declarat dezamagita de decizia tribunalului. "Intentionam sa cerem rejudecarea la curtea suprema si vom continua sa ne protejam drepturile de proprietate intelectuala", a informat producatorul telefoanelor iPhone.

Legislatia chineza permite companiilor sa utilizeze versiuni ale marcilor inregistrate, care includ diferite combinatii de litere mari si mici, astfel ca o serie de marci faimoase pot fi utilizate de companii chineze necunoscute.

In 2002, Apple a depus cerere pentru a inregistra marca "iPhone" in China pentru echipamente hardware si software, cererea fiind aprobata abia in 2013. In schimb, in 2007, anul in care a fost lansat pe piata telefonul iPhone, Xintong Tiandi a inregistrat atat marca "iphone" cat si marca "IPHONE" pentru categoria "produse din piele" si a primit-o in 2010.

Acesta nu este primul caz in care Apple are probleme cu proprietatea intelectuala in China. In momentul in care telefonul iPhone a fost introdus pe piata chineza, grupul american a fost implicat intr-o disput juridica pentru aceasta marca inregistrata cu producatorul chinez de echipamente electronice Hanvon.

La final Apple a ajuns la o intelegere cu Hanvon in schimbul sumei de 3,65 milioane de dolari. Doi ani mai tarziu, Apple a acceptat sa plateasca 60 de milioane de dolari intr-o disputa referitoare la marca inregistrata iPad cu o alta companie chineza, Proview International Holdings Ltd.

China este cea mai mare piata mondiala pentru telefoanele inteligente, iar Apple este al doilea producator mondial de smartphone-uri, dupa Samsung.