Printre rivalii Orange de pe piata franceza se numara Numericable-SFR, Bouygues Telecom si Free.

La finele lunii iunie, Bouygues Telecom a respins o oferta de preluare lansata de grupul Altice, firma mama a Numericable-SFR, apreciind ca este in masura sa-si continue singura dezvoltarea.  

O asociere cu rivala interna ar fi una dintre posibilitatile luate in considerare de Orange, sustin sursele.

In cadrul unei potentiale tranzactii, Bouygues va renunta la divizia de constructii si va mentine o participatie minoritara in afacerea combinata de media si de telecomunicatii, conform surselor.  

Inca nu a fost lansata o oferta oficiala si companiile analizeaza daca vor putea depasi obstacolele cu care s-ar confrunta potentiala alianta, venite din partea autoritatilor de reglementare si antitrust.  

Un purtator de cuvant al Bouygues a afirmat ca firma nu comenteaza "zvonurile de pe piata", in timp ce un reprezentant al Orange a refuzat sa comenteze "zvonurile" care au aparut "artificial" pe piata in ultimii doi ani, transmite Agerpres. 

Planurile Orange reflecta valul de consolidari care are loc in industria telecomunicatiilor din Europa.

Compania britanica BT Group Plc a anuntat anul acesta achizitionarea operatorului de telefonie mobila EE (detinut in proportie de 50% de Orange), pentru aproximativ 19 miliarde dolari.

In Franta, miliardarul Patrick Drahi a cumparat SFR pentru a crea compania Numericable-SFR.  

Anul acesta, actiunile Orange au urcat la Bursa de la Paris cu 9,5%, evaluand compania la 41 miliarde euro.

Titlurile Bouygues au inregistrat un avans de 15%, evaluand firma la 11,6 miliarde de euro.  

In ultimele luni, Orange si-a majorat participatia in compania marocana Meditel si a preluat grupul spaniol Jazztel, pentru 3,4 miliarde euro.  

Recent, grupul francez a prezentat noul sau plan strategic, care prevede investitii importante in retele pana in 2018, in dorinta de a-si relansa vanzarile si profitabilitatea dupa mai multi ani de declin.  

Potrivit planului denumit "Essentiels 2020", Orange va investi 15 miliarde de euro pentru modernizarea retelelor sale fixe si mobile cu obiectivul de a racorda 20 de milioane de gospodarii din Franta la reteaua de fibra optica, pana in 2022.  

Pentru a putea atrage noi clienti, Orange intentioneaza sa tripleze viteza de transfer a datelor atat pe reteaua fixa, cat si pe cea mobila, pana la finele lui 2018, comparativ cu 2014. In acest fel, Orange spera sa conecteze peste 12 milioane de gospodarii la reteaua broadband pana in 2018 si 20 de milioane pana in 2022.  

Programul de investitii dezvaluit de Orange urmeaza exemplul altor mari companii europene de telecomunicatii, precum Deutsche Telekom si Vodafone, care au lansat recent programe importante de investitii pentru a face fata exploziei traficului pe retelele lor.  

Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent in 209 de tari, cu 247 de milioane de clienti, dintre care 185 de milioane abonati la serviciile de telefonie mobila.

Orange a realizat anul trecut vanzari de 39 de miliarde euro si avea 155.000 de angajati la nivel mondial.  

In Romania, Orange a raportat venituri totale de 232,8 milioane de euro in trimestrul doi din 2015.