In cadrul celui de-al saselea sezon de cursuri after work, Universul DallesGO face investitii de portofoliu prin lansarea cursului de Comunicare Online, coordonat de Bogdana Butnar, unul dintre cei mai cunoscuti consultanti din industria de online. Bogdana face parte din echipa Google Romania, ocupand pozitia de Industry Manager, cu un background consistent in comunicare, advertising si strategie digitala.

Mai jos gasiti un scurt interviu pe care incont.ro l-a realizat cu noul profesor Universul DallesGO.

Incont.ro: Ce inseamna trafic de calitate in viziunea dvs.?

Bogdana Butnar: Nu am o definitie clara si stiintifica. Presupun ca trafic de calitate inseamna vizite de la oameni care chiar au vrut sa intre la tine pe site si nu au fost adusi acolo prin manipulari de SEO sau trucuri. Apoi aceste vizite trebuie sa fie de o anumita durata, semn ca omul citeste ce scrie la tine pe site. In ultima instanta, continutul de calitate ar trebui sa determine un trafic de calitate.

Incont.ro: Care sunt tendintele in marketing online, social media si advertising digital, la ora actuala?

BB: Peste tot cuvantul de ordine este „mobil”. Toata lumea se pregateste pentru momentul in care un procent mai mare de trafic se va acumula pe terminalele mobile si nu pe desktop, ca-n prezent. In consecinta, se discuta foarte mult despre aplicatii, design receptiv sau reclame pentru mobil. 

Incont.ro. Spuneti-ne 5 ponturi prin care ne promovam mai bine business-ul in online.

BB: Cred ca lucrul cel mai important este sa ai un site usor de incarcat, usor de gasit de motoarele de cautare, care se incarca identic pe orice terminal. Apoi, poti folosi AdWords sau continut de marketing pentru a atrage trafic de calitate. Traficul trebuie fidelizat prin instrumente de targetare inteligenta bazata pe cookies. In cele din urma, totul trebuie masurat cu un instrument de analytics bine construit.

Incont.ro: Ne puteti da cateva exemple de gafe pe care intreprinzatorii le fac atunci cand vine vorba despre promovarea online?

BB: Nu cred ca exista gafe atunci cand vorbim despre o piata care inca invata. Oamenii fac greseli inerente curbei de invatare. Putem sa vorbim despre greseli copilaresti, cum ar fi sa aiba o singura persoana din organizatie parolele conturilor de analytics sau social media. Astfel de exemple sunt numeroase: oameni care instaleaza codurile de analytics gresit, probleme de securitate – site-ul strange din greseala sau intentionat date personale care, in mod normal, ar trebui criptate. Dar gafe nu exista. Cu totii invatam pe masura ce practicam.

Incont.ro: 3 campanii care au creat buzz pe Internet, in viziunea dvs. Ce avem de invatat de la ele?

BB: Cred ca o campanie buna a fost cea de la ROM, cand oamenii au fost convinsi ca traditionala ciocolata romaneasca isi va schimba ambalajul in ceva foarte „americanesc”. Tot de la noi imi aduc aminte si de viralele de la Rompetrol Efix, foarte bine scrise si realizate. Si ING a facut un proiect interesant cu „Cititorul in palma” de pe Facebook. Toate campaniile astea trebuie sa ne invete ca online-ul nu e simplu si nu se face, asa cum ne mai invata anumiti „Evanghelisti” ai mediului, cu camera de la laptop si un cont de Youtube, ci organizand foarte atent toate detaliile campaniei.

Incont.ro: De ce o persoana interesata de comunicarea online ar trebui sa aleaga cursul pe care il predati la Universul DallesGO?

BB: Cursul pe care il propun anul acesta este unul introductiv, dar in acelasi timp destul de comprehensiv. El ofera celor interesati atat o intelegere de ansamblu a comunicarii in mediul online, cat si o buna internalizare, sau mai bine zis o corecta internalizare a conceptelor de baza din comunicarea online. O sa invatam terminologia de baza, precum si care este structura „macro” a mediului online.

Incont.ro: Cine sunt cursantii dvs?

BB: Sper sa fie oameni care dupa acest curs sa faca schimbari in cariera si sa se indrepte catre mediul online.

Cursul de Comunicare Online va incepe la jumatea lunii mai. In prezent, inscrierile sunt in plina desfasurare pe www.dallesgo.ro