Vanzarile de smartwatch-uri ale Apple ar putea atinge 20-30 de milioane de unitati pe an, in primii cativa ani, a spus Mock intr-un interviu.

Elvetia a exportat 28,6 milioane de ceasuri in 2014.

Apple Watch va intra pe piata in aprilie la preturi de 349 de dolari pentru modelul Sport, 549 de dolari pentru versiunea de mijloc si 10.000 de dolari in cazul versiunii high-end, a anuntat luni compania, intr-un eveniment organizat la San Francisco.

"Apple va reusi rapid. Va pune multa presiune pe industria traditionala de ceasuri si locurile de munca din Elvetia", a spus Mock.

Apple ataca industria elvetiana a ceasurilor de 38 de miliarde de dolari, dupa ce a schimbat configuratia pietelor prin atragerea consumatorilor de la CD-uri la iTunes si a erodat dominatia Nokia prin redefinirea telefoanelor mobile.

In timp ce unele branduri elvetiene precum Tissot, TAG Heuer si Montblanc testeaza piata smartwatch-urilor, industria in ansamblul ei a subestimat pericolul, considera Mock.

"Orice produs cu un pret cuprins intre 500 si 1.000 de franci este intr-un real pericol. Ma astept ca era glaciara sa vina peste noi", a avertizat Mock.

Sintagna "Swiss Made" a devenit sinonima cu calitatea, dar industria de ceasuri a Elvetiei nu este imuna la pericole. Un exemplu este faptul ca 60.000 de locuri de munca au disparut in anii ’70 si ’80, cand producatorii elvetieni au subestimat cererea pentru ceasurile cu bateriii cu cuarz, livrate de producatori japonezi precum Seiko. Succesul ceasurilor de plastic Swatch a ajutat la revigoarea industriei elvetiene.

"Ca si in industria auto, ceasurile de lux sunt cumparate pentru a reflecta bunastarea. Revolutia digitala nu a redus cererea pentru ceasurile mecanice de lux", a spus insa Deborah Aitken, analist la Bloomberg Intelligence.

In cel mai rau caz, introducerea Apple Watch va reduce veniturile anuale ale Swatch Group, cel mai mare producator de ceasuri din Elvetia, cu 6%, potrivit analistilor.

Cele 18 branduri ale companiei Swatch au preturi care ajung la peste 100.000 de dolari in cazul marcilor Breguet si Blancpain.

Swatch Group, care fabrica si marcile Omega si Tissot, a anuntat ca va prezenta un smartwatch in acest an. Dispozitivul va comunica prin intermediul unei tehnologii cunoscute ca NFC si va permite efectuarea de plati mobile, a declarat directorul general al Swatch, Nick Hayek.