Operatorii de telefonie contesta propunerile companiilor de internet pentru instituirea unei asa-numite "neutralitati a internetului", sustinand ca masura ar afecta afacerile si ar descuraja lansarea de noi produse si tehnologii, precum masinile fara soferi.

"Neutralitatea internetului a fost inventata de persoane care de fapt nu vor neutralitate. Tot ceea ce vrem noi este un mediu egal pentru toti cei care activeaza in acest sector", a declarat CEO-ul companiei spaniole Telefonica, Cesar Alierta, citat de Bloomberg, scrie Mediafax.

Companiile de internet promoveaza introducerea unor reguli mai stricte care sa protejeze traficul de date, Google si Facebook alaturandu-se in luna mai celor peste 100 de companii de servicii online care au cerut autoritatilor americane sa ia masuri pentru sprijinirea sectorului impotriva operatorilor de telefonie care discrimineaza in privinta traficului de date.

Pe de alta parte, furnizorii de servicii de telecomunicatii sustin ca dominatia companiilor de internet s-a extins prea mult, iar autoritatile de reglementare nu fac nimic pentru a limita controlul acestora asupra aplicatiilor folosite de catre consumatori.

"Autoritatile sunt fixate pe ideea ca operatorii de telefonie sa nu aiba o cota de piata mai mare de 40% in tari ca Irlanda, dar nu sunt deloc ingrijorate ca o companie renumita detine 90% din piata de motoare de cautare", a spus luni Alierta, la o conferinta in domeniul tehnologiei in Spania.

Presedintele Vodafone Group, Vittorio Colao, a declarat la randul lui ca propunerile companiilor de internet ar presupune tratarea in mod egal a datelor transmise prin retelele operatorilor de telecomunicatii, ceea ce ar afecta dezvoltarea de noi servicii si aplicatii.

Mai mult, operatorii de telefonie europeni ar trebui sa fie lasati sa fuzioneze si sa creeze companii mai mari, avand in vedere ca piata din Europa este marcata de o competitie acerba care afecteaza profiturile, a adaugat el.

Comisia Europeana a prezentat anul trecut un pachet de reforme in domeniul telefoniei, menit sa unifice retelele companiilor prin renuntarea la tarifele de roaming, uniformizarea licitatiilor pentru utilizarea spectrului si stabilirea asa-numitelor "recomandari de neutralitate".