Deprtamentul care se ocupa de fabricarea ecranelor in cadul Samsung - Samsung Display, se afla in ultima faza a procesului de dezvoltare a ecranelor flexibile pentru telefoanele mobile, pe care se pregateste sa le lanseze in prima jumatate a anului viitor, a declarat, pentru WSJ, o sursa din interiorul companiei.

Nu se stie inca data la care vor fi scoase la vanzare primele dispozitive construite dupa aceasta tehnologie, iar Samsung nu a facut niciun comentariu referitor la acest subiect.

Grupul Samsung, cel mai mare producator de semiconductoare, televizoare si telefoane mobile la nivel mondial, a reunit operatiunile celor doua departamente care se ocupau de ecranele cu cristale lichide si de cele cu tehnologie LED intr-unul singur, denumit Samsung Display.

Decizia de a produce ecrane flexibile vine ca urmare a nevoii de diferentiere pe o piata a smartphone-urilor si a tabletelor in continua expansiune si metamorfozare, piata pe care lupta dintre Samsung si Apple este una acerba.

Ecranele flexibile de la Samsung vor fi construite pe baza tehnologiei OLED, pe care compania sud-coreeana o foloseste deja pe smartphone-uri si televizoare. OLED sunt foite subtiri din material plastic ce sunt aplicate peste ecranele aparatelor.

Prin inlocuirea sticlei cu plasticul, ecranele vor fi mai longevive si mai luminoase. Tehnologia OLED este in faza de dezvoltare de mai multi ani, Sony si LG lansand chiar si prototipuri. Companiile nu au reusit insa sa si comercializeze produsele, din cauza barierelor tehnologice in cazul productiei in masa. Samsung spera ca va fi prima companie care va lansa acest tip de produse pe piata.

Tehnologia este una complicata, iar succesul Samsung nu este garantat. Sony a fost prima companie care a descoperit tehnologia, in 2002, dar nici dupa 10 ani produsele cu ecran flexibil nu au iesit la vanzare, iar un purtator de cuvant al companiei a declarat recent ca nu se stie cand acest lucru va fi posibil.

Samsung a spulberat Apple in T3, anuntand profit record

Samsung a raportat pentru trimestrul al treilea profit record, peste asteptarile analistilor. Avansul puternic al vanzarilor gamei Galaxy a consolidat pozitia de lider a grupului sud-coreean pe piata smartphone-urilor in fata Apple.

Profitul net in perioada de trei luni incheiata la 30 septembrie a urcat cu 91%, la 6,56 miliarde de woni (6 milioane de dolari), in timp ce analistii anticipau 6,25 miliarde de woni.

Castigul la divizia de telefoane mobile a avansat, dupa ce introducerea Galaxy S III si Note II au ajutat grupul sa concureze mai bine cu Apple, un client cheie al operatiunilor de componente, dar rival in procese legate de patente pe patru continente.

Samsung se va confrunta cu o piata mai dificila in perioada vanzarilor de sarbatori, dupa ce si Apple si-a imbunatatit oferta de produse, prin introducerea unui nou iPhone, a ipad mini si a unui nou iPad clasic. De asemenea, Microsoft a lansat tableta Surface.

Concurenta se va intensifica, probabil, in ultimele trei luni ale anului, in contextul temerilor privind incetinirea economica, a avertizat Smsung. Grupul se va concentra pe produse cu valoare ridicata si va incerca sa majoreze vanzarile de tablete, cu mai multe modele echipate cu stylus si dispozitive mai ieftine.

Samsung a livrat in trimestrul al treilea un numar record de 56,3 milioane de smartphone-uri, reprezentand o cota de 31,3% din piata mondiala, potrivit firmei de cercetare IDC. Apple este pe doi dupa cota de piata, de 15%, aferenta celor 26,9 milioane de iPhone-uri vandute. Pe pozitia a treia se afla Research In Motion, producatorul Blackberry, cu 4,3%, ZTE China pe locul urmator cu 4,2%. In trimestrul al doilea, Samsung a avut cota de piata de 32,6%, iar Apple de 16,9%.