Potrivit IDC, topul primilor cinci producatori de telefoane inteligente nu a suferit modificari.

Samsung a livrat 77 de milioane de smartphon-uri, in crestere cu 5,5% in ritm anual, iar cota sa de piata a crescut de la 21,3% in trimestrul al doilea din 2015 pana la 22,4% in T2 2016.

In cazul Apple, livrarile au scazut cu 15% pana la 40,4 milioane smartphone-uri, iar cota de piata a grupului american a scazut de la 13,9% pana la 11,8%.

Producatorul chinez Huawei se situeaza in continuare pe locul al treilea, dar cota sa de piata a urcat de la 8,6% pana la 9,4% si se apropie de cea a Apple.

Un studiu separat al Strategy Analytics ofera estimari similare, cota de piata a Samsung fiind la 22,8%, cea a Apple la 11,9%, iar Huawei la 9,4%. Urmeaza un alt producator chinez - Oppo (cu o cota de 5,3% potrivit Strategy Analytics si de 6,6% in cazul IDC), in timp ce pe pozitia a cincea IDC plaseaza Vivo (cu o cota de piata de 4,8%), in timp ce Strategy Analytics prefera Xiaomi (cu o cota de 4,3%).

Vicepresedintele IDC, Ryan Reith, este de parere ca fenomenul de saturare inregistrate pe multe piete i-a fortat pe producatorii de smartphone sa-si regandeasca strategia.

"Apple incepe sa puna un accent mai mare pe 'dispozitiv ca serviciu' in incercare a de impiedica ciclurile de inlocuire indelungate. Aceasta este o tema care se extinde. In plus, incetinirea de pe piata chineza continua sa duca la crestere concurentei pe alte piete cu ritmuri mari de crestere precum India, Indonezia si Orientul Mijlociu", a declarat Ryan Reith.

La nivel global, IDC estimeaza ca in perioada aprilie-iunie 2016 au fost vandute 343,3 milioane smartphone-uri, o crestere de doar 0,3% fata de cele 342,4 milioane de bucati vandute in perioada similara a anului trecut, fiind vorba de al doilea trimestru consecutiv in care livrarile de telefoane inteligente nu au crescut.