Pentru 2014, Huawei anticipeaza cresterea vanzarilor cu 10%, de la nivelul record de 239 miliarde yuani (38 miliarde dolari) inregistrat anul trecut, sustinuta de cererea pentru echipamente de telecomunicatii. 

Huawei isi extinde gama de produse cu smartphone-uri, tablete si produse si servicii IT destinate companiilor, in timp ce incearca sa respinga temerile legate de securitatea cibernetica, care i-au restrictionat accesul pe pietele echipamentelor de retele din Statele Unite si Australia. 

Compania a obtinut anul trecut 65% din venituri in afara Chinei, transmite Mediafax.

Vanzarile mondiale de smartphone-uri ale Huawei au fost in urma celor ale Samsung Electronics si Apple, dar cota de piata a companiei chineze a crescut anul trecut la 4,9%, de la 4% in 2012.  Huawei intentioneaza sa isi majoreze in acest an cota de piata la 8%, prin cresterea vanzarilor de smartphone-uri la 80-100 milioane de unitati, de la peste 50 de milioane de aparate in 2013. 

Ambitiile Huawei pe piata smartphone pot fi insa temperate de perspectiva incetinirii cresterii. Potrivit companiei de analiza a pietei IDC, cresterea vanzarilor de aparate smartphone va incetini la nivel mondial la 8,3% in 2017 si 6,2% in 2018, de la 39% in 2013. 

Alte segmente pe care Huawei vrea sa se extinda sunt serviciile cloud, retelele digitale si alte produse si servicii IT destinate companiilor. In acest context, compania chineza concureaza Cisco Systems. 

Un comitet din Congresul SUA a sustinut in 2012 ca Huawei si ZTE Corp ofera serviciilor chineze de securitate oportunitatea de a spiona prin intermediul retelelor lor de telecomunicatii, dar cele doua companii au respins acuzatiile. 

New York Times si Der Spiegel au relatat insa in aceasta luna ca NSA s-a infiltrat in retelele Huawei. Compania chineza a condamnat aceste atacuri si a cerut un efort global pentru eliminarea problemelor de securitate a retelelor.