Apple Watch poate fi comandat online sau in magazinele Apple si in boutique-uri de lux din orase ca Paris, Londra si Tokyo, cu programare prealabila, pentru a evita inghesuiala, parte a strategiei companiei de a pozitiona smartwatch-ul drept un accesoriu must-have.

Inainte de deschiderea magazinului Apple din Paris, circa 100 de persoane se asezasera la coada, iar angajatii au aplaudat primii clienti, majoritatea cu varste de sub 30 de ani.

Pretul modelului Apple Watch sport porneste de la 349 de dolari, in timp ce versiunea de mijloc este disponibila la 549 de dolari. Editia de lux a ceasurilor, cu aliaj din aur de 18 carate, are preturi cuprinse intre 10.000 de dolari si 17.000 de dolari.

In prima ora de plasare a comenzilor la Paris, multi cumparatori au cerut modelul entry-level, cu bratara din plastic negru. Cererea mare va face ca unii cumparatori sa astepte cesurile 4-6 saptamani.

Si la Sydney, magazinul Apple din cartierul financiar a fost aglomerat de cumparatorii dornici sa se uite la ceasuri, dar coada a fost de doar 20 de persoane, un numar modest comparativ cu alte lansari de produse importante ale companiei.

Pe baza interesului aratat de clienti in magazine, Apple anticipeaza ca cererea pentru ceasurile care permit verificarea email-urilor, ascultarea de muzica si efectuarea de apeluri telefonice, daca smartwatch-ul este conectat cu un iPhone, sa fie mai mare decat oferta de la lansare.

Estimarile de vanzari pentru 2015 variaza mult, astfel ca Piper Jaffray anticipeaza 8 milioane de unitati, in timp ce Global Securities Research 40 de milioane de unitati. Prin comparatie, Apple a comercializat anul trecut aproape 200 de milioane de aparate iPhone.

Analistii prognozeaza ca vanzarile de Apple Watch-uri vor fi mai mari decat cele ale ceasurilor Samsung, Sony si Fitbit, care au atras un inters modest. Potrivit analistilor de la Societe Generale, este probabil ca Apple Watch sa reprezinte in acest an 55% din vanzarile globale de smartwatch-uri.