O lansare cu dificultati a noului smartphone ar ingreuna planurile Samsung, care a promovat agresiv Galaxy S4 in cadrul strategiei de a prelua prima pozitie pe piata americana a telefoanelor mobile de la rivalul Apple. Samsung va da startul vanzarilor vineri in Coreea de Sud, urmata de alte tari sambata.

"Am primit mult mai multe precomenzi decat ne asteptam, astfel ca avem dificultati sa crestem rapid aprovizionarea intr-o perioada scurta. Galaxy S4 este bine primit la nivel global, asa ca ne asteptam sa aiba un succes mai mare decat predecessorul sau, Galaxy S3", a declarat seful diviziei de marketing pentru dispozitive mobile a Samsung, Lee Don-joo.

Grupul a anuntat anterior ca livrarile initiale ar putea fi limitate, din cauza cererii foarte mari. Samsung se asteapta, insa, sa poata asigura stocuri suficiente pentru a acoperi cererea, se arata intr-un comunicat al producatorului sud-coreean de electronice. Mai multi operatori importanti din SUA au amanat cu cateva zile startul precomenzilor.

Samsung a prezentat Galaxy S4 in martie la New York. Noul smartphone, mai subtire decat S3, are un ecran de 5 inci si baterie de capacitate mai mare. Analistii estimeaza ca ar putea inregistra vanzari de 10 milioane de unitati in prima luna, odata cu lansarea in 150 de tari.

Galaxy S3, introdus in mai anul trecut, a fost vandut in peste 50 de milioane de unitati pana la mijlocul lunii martie.

Un plan bun pentru aprovizionarea operatorilor de telefonie mobila este esential pentru succes, noteaza Financial Times. Samsung a avut probleme anul trecut la lansarea S3, care a devenit disponibil in SUA cu o luna mai tarziu decat in Europa, tot din cauza problemelor de aprovizionare.