Divizia de comunicaţii mobile a LG a raportat pierderi operaţionale în ultimele 23 de trimestre, pe fondul concurenţei dure. Pierderile totale se ridică la aproximativ 4,5 miliarde de dolari.

"Pe piaţa globală, concurenţa pe segmentul de telefonie mobilă, inclusiv smartphone-uri, a devenit din ce în ce mai dură", se arată în comunicatul LG, cel mai clar indiciu că firma sud-coreeană ar putea renunţa la divizia sa.

"LG Electronics crede că a ajuns la un moment în care trebuie să ia cea mai bună decizie privind operaţiunile de telefonie mobilă, ţinând cont de competitivitatea actuală şi viitoare", informează grupul sud-coreean, potrivit Agerpres.

Directorul general Brian Kwon a dat asigurări că firma intenţionează să păstreze angajaţii, indiferent de ce se va întâmpla cu divizia de telefonie mobilă.

Analiştii susţin că dacă LG decide să renunţe la divizia sa de telefonie mobilă şi-ar putea spori semnificativ capitalizarea de piaţă şi s-ar putea extinde în domeniul auto.

Luna trecută, LG Electronics şi furnizorul de piese auto Magna International Inc au anunţat că lansează o societate mixtă care va produce componente cheie pentru maşinile electrice. Societatea mixtă, numită LG Magna e-Powertrain, este evaluată la aproximativ un miliard de dolari şi va realiza motoare pentru maşinile electrice, invertoare şi încărcătoare de bord. Ea va avea 1.000 de angajaţi la unităţile LG din SUA, Coreea de Sud şi China.

În decembrie, LG Electronics a anunţat reorganizarea diviziei sale de telefonie mobilă, pentru a spori externalizarea pe segmentul scăzut şi mediu al smartphone-urilor sale.

Analiştii apreciază că decizia LG reprezintă o încercare de a reduce costurile şi de a concura cu rivalii din China.

Divizia de comunicaţii mobile a LG a creat un nou sistem pentru producţia modelului original (ODM), a anunţat un purtător de cuvânt al grupului sud-coreean. Acesta se referă la externalizarea designului şi producţiei de smartphone-uri, pe produse fiind afişată eticheta LG.

De asemenea, vor fi închise unele centre de cercetare şi producţie, deoarece compania se concentrează pe producţia de telefoane mobile premium pe plan intern, urmând ca cele de pe segmentul scăzut şi mediu să fie realizate prin ODM.

În trimestrul trei din 2020, LG nu era nici măcar în top şapte pe piaţa globală a smartphone-urilor, deşi în 2013 era pe locul trei. Grupul sud-coreean a pierdut teren în faţa rivalilor din China: Huawei, Xiaomi, Oppo şi Vivo, apreciază analiştii de la Counterpoint.