Sursele sustin ca productia unei tablete de 7 inci nu facea parte din planurile Microsoft anul trecut, insa compania si-a dat seama ca trebuie sa vina cu un raspuns la cresterea puternica a popularitatii tabletelor mai mici, precum Google Nexus 7 sau Apple ipad Mini.

Jumatate din tabletele vandute in ultimele trei luni ale anului trecut au fost mai mici de 8 inci, potrivit datelor companiei de cercetare IDC. Contactati de WSJ, reprezentantii Microsoft au refuzat sa comenteze informatiile.

Microsoft incearca sa-si faca loc pe piata tabletelor si smartphone-urilor, dominata de Google si Apple, pe fondul declinului tot mai accentuat al pietei PC-urilor.

In primul trimestru al acestui an, vanzarile de computere personale au coborat cu 14% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, inregistrand o scadere record in pofida lansarii noului sistem de operare Microsoft Windows 8, care nu a generat entuziasmul la care sperau producatorii, potrivit datelor IDC.

Microsoft a lansat anul trecut tableta Surface cu Windows 8/RT, de 10 inci, incadrata in segmentul premium de pret. Absenta unui produs mai mic si mai ieftin din oferta Microsoft a impiedicat compania sa beneficieze de boom-ul pietei mini-tabletelor.