Compania a cerut mai multor furnizori de componente din Asia sa livreze camere si alte componente cheie pentru prototipuri de ochelari inteligenti, a afirmat o sursa care detine informatii referitoare la proiectul Microsoft. Sursa a avertizat ca dispozitivul s-ar putea sa nu intre niciodata in faza de productie.

Testele arata ca Microsoft priveste cu interes piata dispozitivelor "purtabile, precum bratari care prezinta date despre exercitiile fizice si ceasuri inteligente cu functii de smartphone, scrie Wall Street Journal.

Firma de cercetare ABI Research estimeaza ca aceasta piata va ajunge la 485 milioane de unitati pana in 2018.

"Compania este decisa sa devina un lider pe partea de hardware, pentru a se asigura ca nu va rata oportunitatile de pe piata dispozitivelor purtabile", a spus sursa citata.

Determinarea Microsoft de a deveni un jucator important pe piata gadgeturilor a fost subliniata si de achizitia, pentru 7 miliarde de dolari, a diviziei de telefoane mobile a Nokia.

De asemenea, Microsoft a inceput anul trecut sa produca propria tableta si testeaza in continuare un ceas inteligent, care se poate conecta la internet, au afirmat surse apropiate situatiei.

Cu ochelarii inteligenti, Microsoft ar putea intra pe o piata pe care rivalul Google este activ de mai mult timp. Operatorul celui mai popular motor de cautare online a lansat Google Glass, ochelari prevazuti cu un ecran de dimensiunea unui timbru postal chiar deasupra ochiului drept. Google Glass permite purtatorului sa faca fotografii si inregistrari video prin comanda vocala sau sa afiseze ghiduri GPS.