"Primul weekend foarte solid sustine presupunerea ca avansul anual (al vanzarilor, n.r.) va fi conform asteptarilor", a declarat Ben Bajarin, analist principal la firma Creative Strategies, scrie Mediafax.

La lansarea iPhone, vineri, lipsa aglomeratiei din magazine a amplificat speculatiile privind o reducere a entuziasmului fata de produsele Apple pe cea mai mare piata a companiei din afara SUA.

Situatia s-a datorat in mare parte unui sistem introdus de Apple, care permite clientului rezervarea online a unei anumite ore pentru prezenta in magazin. Compania a incercat sa evite astfel violentele inregistrate la lansarea iPhone 4S.

Apple a permis, de asemenea, clientilor care si-au facut rezervare online sa cumpere pana la 5 smartphone-uri iPhone. La precedenta lansare, limita a fost de 2 telefoane pentru fiecare client. Altii au cumparat Iphone 5 prin comenzi la operatorii China Telecom si China Unicom.

"Concentrarea asupra multimilor la magazinele Apple este exagerata, atat in China cat si in alte parti. Apple incearca sa controleze aceasta situatie si sa determine clientii sa-si schimbe obiceiul", a spus Bajarin.

Chiar daca in anul fiscal trecut Apple a generat vanzari de 23 miliarde de dolari in China, competitia este puternica. Modele mai ieftine au inundat piata, iar principalul rival, Samsung, a castigat cota de piata, un semn ingrijorator pentru Apple, afirma Glen Yeung, analist la Citi Research.

Cei mai multi analisti considera ca Apple trebuie sa incheie un acord cu cel mai mare operator local, China Mobile, pentru a se putea dezvolta mai bine pe cea mai mare piata din lume. China Mobile domina piata telecom din China cu 700 milioane de utilizatori.