"La acest moment, asteptam sa vedem in ce forma aceasta initiativa va fi implementata. Dorim, insa, sa ne exprimam ingrijorarea in ceea ce o priveste. Piata telecom din Romania se confrunta deja cu mari provocari in identificarea de resurse pentru finantarea investitiilor in retelele fixe si mobile de generatie urmatoare. Romania are nevoie de investitii in infrastructura, nu de taxe aditionale pe acest segment. Sectorul telecom este deja printre cei mai mari contributori la bugetul de stat prin taxe si impozite, un exemplu fiind licitatia pentru spectrul 4G, in urma careia statul a colectat aproape 700 milioane de euro din taxe de licenta", au declarat reprezentantii Romtelecom si Cosmote Romania la solicitarea Mediafax.

Mai mult, asemenea masuri sunt in contradictie clara cu obiectivele nationale si europene de a stimula dezvoltarea societatii informationale.

"De asemenea, afecteaza capacitatea industriei de a finanta dezvoltarea retelelor 4G si de fibra optica, cu prejudicii pe termen lung asupra dezvoltarii intregii economii. Avand in vedere aceste argumente, credem cu tarie ca o asemenea decizie ar trebui reanalizata", au mai spus reprezentantii celor doi operatori telecom.

Cu afaceri de 462,8 milioane de euro in 2012, Cosmote Romania este al treilea operator local de telefonie mobila.
Romtelecom a inregistrat afaceri de 619,6 milioane de euro in 2012 si este unul dintre cei mai mari jucatori locali pe piata telecomunicatiilor fixe.

Ambii operatori sunt parte a grupului elen de telecomunicatii OTE, controlat de grupul Deutsche Telekom.
Potrivit unui proiect de ordonanta de urgenta, companiile vor plati un impozit pe constructii speciale de 1,5% din valoarea constructiei.

"Impozitul pe constructii se calculeza prin aplicarea unei cote de 1,5% asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor la data de 31 decembrie a anului anterior, evidentiata contabil in soldul debitor al conturilor corespunzatoare constructiilor mentionate la art.2, din care se scade valoarea cladirilor, inclusiv valoarea lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru cladirile inchiriate, luate in concesiune, aflate in administrare ori in folosinta, pentru care se datoreaza impozit pe cladiri, conform Titlului IX – Impozite si taxe locale din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre contribuabil sau proprietar, dupa caz", se arata in proiect.

Impozitul va fi aplicat pentru constructii precum centrale hidroelectrice, statii si posturi de transformare, statii de conexiuni, centrale termoelectrice si nuclearo – electrice, piste si platforme, sonde de titei, gaze si sare, rampe de incarcare – descarcare, cosuri de fum si turnuri de racire, iazuri pentru decantarea sterilului, helestee, iazuri, bazine; ecluze si ascensoare; baraje, jgheaburi pentru piscicultura, infrastructura transport feroviar, infrastructura drumuri: alei, strazi, autostrazi, cu toate accesoriile necesare (trotuare, borne, semne de circulatie, marcaje, etc), linii si cabluri aeriene de telecomunicatii (stalpi, circuite, cabluri, traverse, console), platforme, turnuri si piloni metalici pentru antene de radiofonie, telefonie mobila, radio, tv, lacuri artificiale de acumulare, constructii pentru transportul energiei electrice, canale de irigatii.