Grupul sud-coreean Samsung şi-a păstra poziţia de lider pe piaţa telefoanelor inteligente, cu o cotă de 18,5%, în pofida faptului că vânzările sale au scăzut cu 22% în primul trimestru.

Grupul chinez Huawei este, în continuare, pe locul doi mondial, cu o cotă de piaţă de 14,2%, după o cădere a vânzărilor de 27%, ca urmare a faptului că Huawei a început să fie vizat de sancţiunile introduse de SUA.

Compania americană Apple se menţine pe locul trei la nivel mondial, cu o cotă de piaţă de 13,7%, scăderea vânzărilor sale în primul trimestru al anului 2020 fiind de opt procente.

"Apple a avut un început de an puternic datorită noii sale linii de produse, care a înregistrat un impuls puternic la nivel global", a declarat Annette Zimmermann, vicepreşedinte de cercetare la Gartner. "Capacitatea Apple de a-şi servi clienţii prin magazinele sale online şi faptul că producţia sa a revenit la niveluri aproape normale la sfârşitul lunii martie au ajutat la recuperarea tendinţei pozitive iniţiale', a mai apreciat Zimmermann, potrivit Agerpres.

Cauzele scăderii abrupte a vânzărilor mondiale de telefoane inteligente sunt, în opinia analiştilor de la Gartner, pandemia de coronavirus care a determinat reducerea puterii de cumpărare a consumatorilor, creşterea incertitudinii în economie şi măsurile de carantină luate de autorităţi în multe state ale lumii.

O altă cauză identificată a fost închiderea fabricilor de profil, în special în China, ţară unde se confecţionau componente pentru toate marile companii producătoare de telefoane inteligente, notează Gartner.

Fondată în 1979, compania de cercetare de piaţă şi consultanţă Gartner este membră a S&P 500, are 17.000 de colaboratori în 120 de birouri din lume şi peste 15.000 de companii pe lista de clienţi.