Cei mai multi utilizatori folosesc internetul de acasa, aproximativ 96,7%, iar dintre acestia 60% folosesc si computerul sau laptopul de la birou pentru a intra pe internet.  

Atunci cand intra pe internet, 85% dintre cei intervievati isi verifica mailul, 73,4% utilizeaza retelele sociale, 36,3% cumpara produse si servicii online, iar 30,4% realizeaza tranzactii bancare sau platesc facturi.  

"Utilizatorii de internet folosesc intr-o masura din ce in ce mai mare imprumuturile exclusiv online deoarece acestea au un mod de acordare mult mai facil, iar birocratia este practic inexistenta. Remarcam, in acelasi timp, ca telefonul mobil a devenit un instrument care schimba esential obiceiurile si standardele utilizatorilor pentru ca abia acum putem spune ca imprumuturile se pot solicita de oriunde, oricand si sunt acordate cu adevarat rapid", a declarat Eduard Popisteanu, director de marketing al Viva Credit.  

Potrivit specialistilor GfK Romania, pentru romanii care isi doresc sa ia un credit de la un IFN, modalitatea de acordare reprezinta un criteriu din ce in ce mai important. Daca in urma cu doi ani, doar 7,2% apreciau modalitatea de acordare online a creditelor IFN, in prezent 15% dintre cei intervievati au declarat ca apreciaza modalitatea de acordare online.  

Cresterea in importanta a modalitatii de acordare online se reflecta si in utilizare, numarul celor care au apelat la un credit online, dublandu-se pe parcursul lui 2015.