Investitiile, care se vor face prin intermediul unui nou fond detinut de companie, se adreseaza in principal dezvoltarii business-ului de tehnologie de localizare si harti pentru masini, au anuntat reprezentantii companiei.

Nokia incearca sa-si reconstruiasca business-ul si sa se extinda, dupa vanzarea diviziei de telefoane mobile catre Microsoft, pentru suma de 5,4 miliarde de euro, tranzactie finalizata luna trecuta.

“Vedem cat de mult se inoveaza in industria auto, prin combinarea mobilitatii cu internetul. Masina devine din ce in ce mai mult o platforma care interactioneaza cu smartphone-ul si pentru care se dezvolta din ce in ce mai multe aplicatii si servicii”, a declarat intr-un interviu Paul Asel, partener al fondului de investitii al Nokia.

Nokia si-a marit business-ul de tehnologii de localizare prin achizitonarea furnizorului de harti Navteq Corp., in 2008, pentru suma de 8,1 miliarde de dolari, si a producatorului de tehnologie 3D pentru harti Earthmine Inc., in 2012.

In prezent, Nokia furnizeaza date cartografice pentru Amazon, Microsoft, Yahoo! si patru din cele cinci sisteme de navigare auto, segment crucial in industria auto, in conditiile in care sistemele interconctate ale viitorului folosesc din ce in ce mai multe date.

Actiunile Nokia au scazut cu 0,7%, in deschiderea sedintei de luni a bursei de la Helsinki, la 5,30 de euro. Actiunile companiei finlandeze au castigat 78% din septembrie anul trecut, de cand a anuntat vanzarea diviziei de telefoane mobile catre Microsoft.

Viitorul este al masinilor fara sofer

Producatorii de masini introduc sisteme de navigatie din ce in ce mai inteligente pe cele mai noi modele, adaugand caracteristici precum informatii in timp real despre trafic sau apelul automat la urgenta in caz de accident.

Gigantii auto adauga gradual sisteme care fac posibil condusul automat, care in final vor duce la aparitia cat mai multor modele de masini care se conduc singure.

Google deja a testat cu succes prototipul de masina fara sofer, care in cativa ani ar putea fi prezenta in traficul din orasele aglomerate. Toyota a anuntat, de asemenea, in octombrie anul trecut, ca intentioneaza sa introduca, in maximum doi ani, sisteme care vor permite masinilor “sa comunice” intre ele, in timp ce General Motors planuieste ca, pana in 2020, sa introduca masini fara sofer care sa mearga pe autostrada.

CEO-ul Tesla Motors, Elon Musk, declara anul trecut ca vrea sa introduca tehnologia care sa permita masinilor electrice produse de compania sa mearga fara sofer, sustinand ca acesta este pasul urmator “logic” in evolutia masinilor. Masinile produse de Tesla deja au tehnologii care le permit accesul la internet, asistenta tehnica sau servicii de localizare in cazul furtului.