Tabloul pietei din acest sector arata ca Samsung si Apple se distanteaza lejer de restul competitoarelor, cu 69,4, respectiv 37,4 milioane de unitati vandute in primul trimestru din 2013. Avantul Samsung este evident, avand in vedere ca in aceeasi perioada din 2012 sud-coreeni livrau doar 44,4 milioane de telefoane inteligente, in timp ce Apple a crescut foarte putin, de la 35,1 de milioane de unitati. Cei doi giganti acapareaza jumatate din piata de smartphone-uri, cu o cota de 33,1 % (Samsung) si 17,9 % (Apple).   

Situatia urmatoarelor clasate este mai temperata. LG a depasit pentru prima data producatorul chinez Huawei, avand 10,3 milioane de unitati vandute la inceputul lui 2013. Cota de piata a celor doua companii este insa apropiata: LG detine 4,9% iar Huawei 4,8%.  

"LG s-a descurcat foarte bine. Livrarile la nivel global s-au dublat in ultimul an, ajutand compania sa devina acum pentru prima data al treilea cel mai mare producator de smartphone-uri. Un portofoliu imbunatatit si extinderea retelei de distributie au fost motivele succesului, dar LG inca se chinuie pe pietele din SUA si China", spune Linda Sui, analist la Strategy Analytics.

Cursa science-fiction. Cele mai tari smartphone-uri ale momentului, fata in fata