Proiectul celor de la Microsoft s-a nascut in mai 2011, iar in prezent se afla in plina desfasurare.

Daca ochelarii inteligenti vor ajunge sa se comercializeze pe piata, ei vor concura direct cu ochelarii realizati de Google, care integreaza realitatea virtuala in cea palpabila. Produsul Google urmeaza sa iasa pe piata americana in 2014.

Si alte firme din industria IT, precum Vuzix, TTP sau Explore Engage, lucreaza la gadgeturi asemanatoare.

Brevetul Microsoft se axeaza pe o pereche de ochelari digitali, cu una sau ambele lentile capabile sa afiseze grafica computerizata si text in orizontul vizual al utilizatorului.

Imaginati-va situatia in care va aflati la un meci de fotbal si vedeti langa fiecare jucator statistici si date despre posesie si performantele echipelor la pauza. Ochelarii digitali vor detecta directia in care priveste purtatorul si vor adapta grafica de pe ecran in functie de directia respectiva.

Compania americana, specializata in productia de software, va folosi si urmarirea privirii utilizatorului pentru a selecta anumite zone de focalizare. Informatiile afisate vor urma un script preprogramat. Microsoft da ca exemplul o piesa de opera, unde detalii despre scene si arii ar putea fi afisate in mod contextual.

Ochelarii la care lucreaza Microsoft vor include si aspecte de socializare, de pilda, de check-in pe baza de GPS. Inventia americanilor integreaza practic un microfon, o camera frontala pentru captura video si foto si o serie de lentile si filtre speciale. Imaginea va fi proiectata pe un microdisplay folosind o lentila speciala.