Producatorul iPhone este pregatit sa deschida mai multe magazine si sa lanseze noi produse in China, transmite Bloomberg. 

Apple a inregistrat in trimestrul al treilea al anului trecut vanzari de 5,7 miliarde de dolari in China, fata de 14,4 miliarde de dolari in SUA. 

Tim Cook, aflat in vizita in China, s-a intalnit si cu seful grupului China Mobile, care are 707 milioane de clienti, cu o cota de piata de 64%, dar acesta nu a incheiat inca un acord cu compania americana pentru introducerea iPhone in oferta.

Apple distribuie iPhone in China prin magazine proprii si operatorii China Unicom si China Telecom, locurile 2 si 3 de pe piata. 

Tim Cook se afla in cea de-a doua vizita in China din ultimul an, in incercarea de a consolida pozitia Apple pe cea mai importanta piata din lume dupa potentialul de crestere.  El a adaugat ca i-ar placea sa organizeze lansari de produse in premiera in China. Iphone 5 a aparut in China in luna decembrie, cu aproape trei luni mai tarziu decat in Statele Unite. 

Perspectivele companiei americane pe piata chineza sunt limitate de lipsa unui acord cu China Mobile si de competitia dura cu producatorii locali de smartphone-uri, capabili sa aduca modele convingatoare la preturi relativ reduse. Compania de cercetare IDC estimeaza ca Apple este pe locul al saselea in China dupa vanzarile de smartphone-uri.