Ultima problema este ca BlackBerry si-a dat seama ca disponibilizarea celor 4.500 de angajati pana la sfarsitul anului va costa firma 400 milioane de dolari, adica de patru ori mai mult decat estimarile initiale.

Vestea este cum nu se poate mai proasta, avand in vedere ca BlackBerry trece printr-o perioada extrem de neagra, in care inregistreaza pierderi dupa pierderi si este nevoita sa apeleze tot mai des la rezervele financiare.

Reprezentantii companiei au recunoscut miercuri ca tot mai multi clienti se reorienteaza catre dispozitivele Google pe baza de Android. Motivul, sustin cei de la BlackBerry, este ca lumea vrea tot mai multe aplicatii pe smartphone-uri, iar asta cu siguranta nu este unul din punctele forte ale canadienilor.

Si pentru ca tabloul sumbru sa fie complet, clientii corporate, targetul principal al BlackBerry, s-au saturat de lansarile amanate si de timpul prelungit de productie si vor sa renunte definitiv la colaborarea cu firma canadiana.

Departamentele de IT ale clientilor de business si-au exprimat tot mai des optiunea in ultimii ani pentru dispozitivele celor de la Apple si cele pe baza de Android. Dar cei de la BlackBerry au spus ca sunt luati prin surprindere de ritmul foarte rapid in care isi pierd fanii obisnuiti. Potrivit acestora, compania are in derulare un “review strategic”, ce ar trebui sa revigoreze vanzarile.

Intre timp, canadienii nu mai vor sa dea publicitatii rapoarte complete cu cifrele de vanzari, pana cand operatiunea de preluare a companiei nu va fi terminata. Momentan, se stie ca sunt in negocieri cu Fairfax Financial, o firma canadiana de asigurari.

BlackBerry este creditata cu inventarea primelor smartphone-uri de succes, in urma cu mai bine de 10 ani, si a avut pentru o perioada indelungata monopol pe piata business si in zona agentiilor guvernamentale, datorita functiilor avansate de securitate.

Nu mai devreme de anul 2009, BlackBerry era numita compania cu cea mai rapida dezvoltare din lume, de catre revista Fortune. La acea vreme, veniturile sale cresteau intr-un ritm ametitor, cu pana la 84% pe an. Intre timp insa, caderea a fost si mai abrupta decat ascensiunea, iar actiunile firmei au inregistrat un declin de 90%.

Compania nu a tinut pasul cu evolutia pietei dupa aparitia iPhone si a smartphone-urilor Android, care au adus o mai buna experienta de utilizare, in special in ceea ce priveste navigarea pe internet, si o gama mai variata de aplicatii. In plus, a insistat sa produca telefoane cu tastatura full-qwerty cu mult timp dupa ce device-urile cu touch dadeau semne clare ca vor acapara piata si atrage noul val de clienti.

Cota de piata a BlackBerry a scazut la 2,9% in trimestrul al doilea, fata de 4,9% in perioada corespunzatoare a anului trecut, potrivit datelor IDC. Platforma Windows Phone dezvoltata de Microsoft a depasit BlackBerry in aceasta perioada, urcand pe locul al treilea pe o piata dominata de Apple si Google.