Si orice gamer care a jucat vreun joc cu arme sau curse de masini stie cat de mult conteaza uneori vederea periferica.   

"Cu cat unghiul vizionarii este mai larg, iar efectele devin panoramice, cu atat utilizatorul este mai absorbit de experienta",  explica Joe Stinziano, vicepresedinte al diviziei de vanzari electronice de la Samsung.   

Atat Samsung, cat si LG "au luat fata" show-ului de anul acesta din Las Vegas, prezentand televizoare cu asa ecran curbat, despre care spun ca vor revolutiona felul in care vom privi televiziunea.   

Samsung colaboreaza in prezent cu mai multi producatori de la Hollywood pentru a se asigura ca va exista suficient continut dedicat acestui tip de ecran, care ofera o calitate a imaginii de patru ori mai mare decat in cazul unui televizor obisnuit. Dar, in afara de continutul limitat care exista acum pe piata, un alt factor ar putea face ca aceste aparate sa ramana totusi de nisa: pretul.  Samsung nu a anuntat inca un cost pentru cel mai nou varf de gama, dar astfel de televizoare care masoara numai 55 de inci costa oricum 9.000 de dolari.

In plus, abilitatea de a indoi ecranul plat la comanda este inca in stadiul de prototip. Si, avand in vedere ca cele mai performante console de jocuri din lume, cum este cazul Xbox One, nu depasesc o rezolutie mai mare de 1080p, nici macar acestea nu pot cu adevarat sa beneficieze acum de avantajele oferite de producatorii TV.  

LG sustine, de asemenea, ca ecranele curbe ofera privitorului o imagine mai buna, care acapareaza si le permite sa se bucure pe deplin de experienta HD. Compania a anuntat insa ca televizorul de 105 inci pe care l-a lansat cu foarte putin timp inaintea show-ului va costa nu mai putin de 69.999 dolari.  

Ce mai aduce in plus Samsung este imbinarea dintre televiziune si Internet. Astfel, in timp ce priveste un meci de fotbal, spectatorul poate afla in timp real, de pe display, statistici ori prognoza meteo.    

Intre timp, pana la intrarea in productia de masa, ne putem bucura de smartphone-urile cu ecran flexibil, un trend care pare sa aiba tot mai multi adepti. LG urmeaza sa lanseze un astfel de model de telefon cu display de sase inci, numit LG G Flex, pe piata din SUA, la abonament, in al doilea trimestru din 2014. In acest caz, producatorul spune ca forma inedita ajuta la o mai buna calitate a sunetului, atunci cand aparatul este tinut la ureche. Pretul urmeaza sa fie facut public in saptamanile urmatoare.