Fondatorul Xiaomi Technology, Lei Jun, are acelasi stil vestimentar ca al lui Steve Jobs (creatorul Apple) si aceeasi tactica in afaceri. Telefoanele de ultima generatie pe care le face sunt vandute la preturi moderate, insa Lei a reusit, asemenea lui Jobs, sa adauge o aura de exclusivism in jurul produselor sale.

Inainte sa se dedice acestei afaceri, Lei, in varsta de 42 de ani, era un investitor cheie in afacerile aflate la inceput, care aveau legatura cu internetul. Acesta respinge orice comparatie cu Jobs, dar recunoaste ca viziunea parintelui Apple a fost o inspiratie pentru el.

Presa chineza spune ca sunt un Steve Jobs al Chinei. Voi lua asta ca pe un compliment, dar o asemenea comparatie aduce cu sine o mare presiune. Xiaomi si Apple sunt doua companii total diferite. Xiaomi se bazeaza pe internet si nu face aceleasi lucruri ca si Apple”, a declarat Lei Jun, intr-un interviu pentru Reuters.

Xiaomi a vandut deja 300.000 de unitati din cel mai recent model de telefon pe care l-a lansat in octombrie. Specificatiile acestuia sunt asemanatoare cu cele ale Samsung Galaxy S3 si Iphone 5, cu diferenta ca pretul sau este de numai 370 de dolari, jumatate din cel al unui smartphone produs de Apple.

Spre deosebire de alti giganti de pe piata smartphone-urilor, ca Lenovo, ZTE sau Huawei, care colaboreaza cu operatorii de telefonie mobila pentru a-si vinde produsele, Xiaomi isi vinde telefoanele in loturi mici, pe internet. Aceasta strategie a volumului mic da afacerii un aer de raritate si exclusivism. Astfel, primele 50.000 de telefoane lansate in octombrie anul trecut s-au vandut in mai putin de doua minute, multi cumparatori plecand de la job pentru a fi siguri ca reusesc sa puna mana pe unul. Iar Lei este mai mult decat bucuros sa intretina aceasta perceptie.

Nu suntem o companie orientata spre vanzari in masa. Noi dorim satisfacerea clientului si cautam modalitati de a-i oferi acestuia surprize placute”, spune Lei.

Viziunea sa pentru un produs accesibil care sa se vanda ca painea calda, i-a atras sprijinul mai multor investitori puternici, compania ajungand in scurt timp sa fie evaluata la patru miliarde de dolari.

China tanjeste dupa propriile produse Apple, HTC sau Samsung. Tara este destul de mare si sunt suficient de multi utilizatori de internet pe mobil. Are sens ca urmatorul pas sa fie crearea propriului ecosistem in domeniul telefoniei mobile, sustinut de branduri nationale”, spune Hans Tung, directorul uneia dintre firmele care investeste in Xiaomi.

Compania chineza s-a infiintat in aprilie 2010, dar a inceput sa vanda smartphone-uri abia in octombrie 2011. Potrivit ultimelor estimari, aceasta va vinde in acest an sapte milioane de unitati, atingand o cifra de vanzari de peste doua miliarde de dolari, cu un profit net de 200 de milioane de dolari.

“Imi place Xiaomi pentru ca, dintre restul brandurilor chineze de smartphone-uri, acesta este cel mai bun. Acum ca avem un telefon asa de valoros produs in tara, trebuie sa il sustinem”, spune Mo Xiaohua, in varsta de 24 de ani, unul dintre fanii brandului.