In tot acest scenariu, Google, gigantul american care opereaza cel mai popular motor de cautare din lume, ar putea fi singurul capabil sa strice ierarhia globala. Daca gadgetul pe care cei de la Google il dezvolta va avea succesul scontat, nu va mai conta care telefon are camera cu mai multi pixeli sau care ecran are rezolutia mai buna.

Asa cum remarca si fostul director al Nokia, Lee Williams, lumea se indreapta catre lifestyle computing, incepand deja sa priveasca gadgeturile ca pe un stil de viata. In timp ce Apple se straduieste sa pastreze reputatia si mostenirea lasata de Steve Jobs, iar Samsung se axeaza pe atragerea unui numar cat mai mare de utilizatori, Google vrea sa surprinda pe toata lumea cu un dispozitiv atipic: ochelarii sai speciali.

“Cand o persoana devinde dependenta sau isi modifica stilul in functie de un device pe care il foloseste, putem spune ca e vorba despre un produs determinant. Ochelarii Google au potentialul de a face asta, dar mai e inca de lucru la pozitionarea in societate, unde cred ca vor intampina probleme. Imi e greu sa imi imaginez consumatorul de rand fiind mai incantat sa foloseasca ochelarii Google decat smarphone-ul personal”, spune Lee Williams, fost director in cadrul producatorului finlandez Nokia, citat de Forbes.

Daca ochelarii Google vor avea succesul asteptat si vor determina o revolutie in domeniu, ramane insa de vazut. “Nu este in niciun caz un lucru cert”, recunoaste si seful Google, Sergey Brin. Conform acestuia, o problema ar putea fi faptul ca oamenii vor fi distrasi de la conversatiile cotidiene, atunci cand vor purta un asemenea accesoriu.

Cu toate astea, aparitia ochelarilor inteligenti sau a ceasurilor care incorporeaza cele mai noi tehnologii arata ca telefoanele mobile ar putea deveni istorie mai curand decat ne-am astepta. Razboiul actual dintre iPhone S5 si Samsung Galaxy 4 se va da numai in materie de termeni tehnici. Insa adevarata inovatie sta in dezvoltarea unei tehnologii eficiente intr-un aparat cu design neconventional, care sa poata fi purtat aproape ca o parte integranta a noastra.

Pana ca toate detaliile in privinta noilor ochelari sa fie puse la punct, Google a luat fata competitorilor la Mobile World Congress, desfasurat la Barcelona, prin Google Nexus 7, tableta care a iesit invingatoare pe acest segment.