"Guvernul plange dupa bani, mareste fiscalitatea, dar ingroapa bani pe Autostrada Transilvania. Repet, anularea contractului cred ca a fost un lucru bun in principiu, eu nu stiu conditiile in care s-a anulat, dar sa anulezi fara sa pui ceva in loc pentru a nu distruge ce s-a construit mi se pare o lipsa de minim simt managerial, este dispret pentru bani. Si nu sunt banii celor care au luat deciziile, sa stiti", a explicat Basescu, potrivit Mediafax.

Seful statului a aratat ca tine sa traga "un semnal de alarma special" cu privire la Autostrada Transilvania, unde s-a procedat "fara cap", la fel ca si pe tronsonul Nadlac-Arad, facandu-se anularea contractului fara sa se puna ceva in loc.

"Din acest motiv, sunt zone care se degradeaza si eu le-am vazut. Spre exemplu, podul de la Gilau, peste Somesul Mic, acolo mai trebuie doar facute bretelele de iesire de pe pod si alti cativa kilometri de autostrada sunt in functiune, cu tot cu podul, si pus asfaltul peste pod. Asa a fost abandonat si nimic pus in loc. Asta inseamna miliarde de lei bagate acolo, ca toti sunt bani din bugetul de stat, iar Guvernul nu finalizeaza lucrarea pentru alte cateva milioane. Asta inseamna incapacitate de a vedea niste prioritati minimale de dare in functiune a unui tronson cat de mic din acea investitie uriasa. De asemenea, sunt foarte multe picioare, piloni de viaducte si de poduri turnate, la care betonul a ramas un metru si jumatate, doi metri in afara. Nu vreau sa dau idei nimanui, dar va imaginati ce se va intampla cu acel fier. Si o intreaga lucrare va trebui reluata", a afirmat presedintele, la conferinta de presa de la Palatul Cotroceni.

El a aratat ca in aceeasi situatie este si pasajul peste Drumul Judetean 191, la km 24+5, "abandonat asa cum a fost in ziua in care s-a anulat contractul cu Bechtel", dar si viaductul de 1.700 de metri peste lacul de acumulare de la Suplacu de Barcau.

"Este impresionanta lucrarea, neterminata, neconectata cu ceva si ar mai trebui date cateva milioane, cateva zeci de milioane de euro pentru ca un alt tronson din autostrada sa fie dat in functiune. Ce veti vedea insa pe toate santierele aflate intr-un stadiu sau altul? Sunt milioane de tone de materiale de constructii pe marginea proiectului de autostrada. Acelea se vor fura, or sa dispara, sunt grinzi acolo, grinzi de beton, grinzi metalice, sute de mii de metri cubi de pietris pentru fundatii si asa mai departe", a spus Basescu.

Seful statului a adaugat ca, desi exista un contract cu o firma de paza, sunt foarte putine locuri unde a vazut paznici pe sectoarele neterminate ale Autostrazii Transilvania.

Presedintele a sustinut ca tronsonul Nadlac-Arad, unde lucrarile stau din noiembrie anul trecut, ar fi putut fi incheiate pana in iarna acestui an, insa CNADNR nu a finalizat inca o noua licitatie pentru acordarea contractelor sistate.