Fie că provin de la persoane fizice, persoane juridice sau din partea statului, activitatea de recuperare creante reprezintă o mare provocare pentru toate companiile care își doresc un flux de numerar pozitiv și care au costuri lunare cu procesul de recuperare creante persoane juridice.

Ce este însă de făcut în cazul în care facturile emise au termene de plata care sunt depășite din ce în ce mai mult?

Daca vă întâlniți din ce în ce mai frecvent cu aceasta situație cu siguranță se impune o schimbare la nivel operațional în compania dumneavoastră:

1. Discutați cu clienții care au obiceiul să întârzie cu plata facturilor și explicați-le cum acest comportament are un impact negativ în business-ul dumneavoastră și în economie în general

2. Oferiți clienților posibilitatea de a plati în rate. Astfel o să vă acoperiți în prima faza costurile generate de plata impozitelor

3. Aplicați penalități sau adaugați taxe suplimentare– termenele de plata mai lungi generează costuri pentru companie și acestea trebuie acoperite. Conform raportului European al Plaților Consumatorilor, 24% dintre companiile din Romania apelează la aceasta modalitate

4. Oferiți un discount că o alternativa. Daca primele 3 masuri nu au generat nicio reacție din partea debitorului, poate un discount vă fi de interes, Vă sfătuim totuși să nu depășiți un procent de 5% max 10% întrucât vă crea antecedente

5. Apelați la o firma de recuperare creanțe. Companiile serioase de colectare debite precum Intrum Romania sunt specializate în colectarea amiabila sau legal și oferă rezultate palpabile tuturor companiilor și persoanelor fizice care înregistrează datorii care au depășit termenul de plata.

Desi la început este greu de acceptat faptul că anumiți clienți în care ați avut încredere refuza să efectueze plata, trebuie să aveți tot timpul în vedere că printre consecințele plaților întârziate se numără și:

- Cheltuielile suplimentare cu dobânzile
- Reducerea veniturilor companiei
- Reducerea lichidităților
- Împiedicarea dezvoltării companiei
- Imposibilitatea de a face noi angajări și multe altele

Când ar trebui să trageți un semnal de alarma? Când un client întârzie plata în repetate rânduri desi i-ați atras atenția de fiecare data să nu depășească termenul scadent.