"Vrem sa introducem in acest an sistemul de plata a parcarii. Nu stiu care va fi sistemul, dar vrem sa introducem plata din acest an. Iarna si in week-end, datorita popularitatii centrului comercial, cele 2.500 de locuri de parcare nu sunt de ajuns. Am vazut ca multe persoane utilizeaza parcarea, dar nu vin in centrul comercial. Multe persoane din Drumul Taberei isi tin masinile in parcarea noastra iarna, de asemenea si cei care lucreaza in cladirile de birouri din apropiere. Locurile de parcare sunt pentru cei care vin sa cumpere din mall. Ne propunem sa-i scoatem afara pe cei care nu merg in mall, dar folosesc parcarea, in timp ce cei care fac cumparaturi nu vor plati, ci doar beneficiaza de acest sistem", a declarat agentiei Mediafax David Hay, directorul executiv al AFI Europe Romania. 

El a mentionat ca in viitor vor fi taxati si cei care fac cumparaturi, dar cu o suma destul de redusa. 

In acelasi timp, Hay a aratat ca planurile companiei sunt de a extinde parcarea cu inca un nivel, respectiv 400 de locuri, investitie care ar urma sa fie realizata in acest an sau anul viitor. 

In ceea ce priveste mixul de chiriasi ai centrului comercial, reprezentantul AFI Europe a mentionat mutarea magazinului Sephora si ocuparea spatiului de catre parfumeria Douglas la parterul mall-ului, precum si mutarea magazinului Domo de la parter la etajul 1. 

"Sephora se va muta la primul etaj. Dar acestea sunt doar o parte din schimbarile pe care dorim sa le facem in acest an, care au ca scop cresterea vanzarilor si a traficului. Vor mai fi retaileri care vor pleca, unii se vor muta, cum este cazul Domo, pe care l-am mutat de la parter, la etajul 1, unde aveam un spatiu gol. Astfel, am ocupat un spatiu gol si in acelasi timp am lasat un spatiu disponibil intr-o pozitie foarte buna, pe care il putem inchiria la o chirie mai mare decat cea pe care o platea Domo. Vom continua aceste schimbari, pe care le-am facut in ultimii ani, dar in acest an ne vom concentra pe acest proces", a aratat Hay. 

El a precizat ca exista cereri foarte multe din partea retailerilor de a extinde suprafata ocupata in prezent, dar ca posibilitatile de marire a spatiului centrului comercial sunt limitate. 

Anul trecut, magazinul H&M a fost extins cu 800 de metri patrati. 

Referitor la performanta centrului comercial de anul trecut, Hay a aratat ca vanzarile si traficul au avut o crestere "frumusica" fata de anul anterior, fara sa ofere detalii.

"Pentru acest an ne asteptam tot la crestere, pentru ca avem un produs bun, s-a stabilizat ca un centru dominant, atat pentru entertainment cat si pentru shopping. De asemenea, vedem o imbunatatire a situatiei economice in Europa, care va influenta de asemenea si Romania. Totodata, zona de birouri ne va aduce in medie zilnic circa 2.000 de persoane in plus in centrul comercial", a explicat Hay. 

Tot pe segmentul de retail, AFI intentioneaza sa finalizeze in luna aprilie zona de distractie, inclusiv cinematograful din centrul comercial din Ploiesti, dar si inceperea constructiei unui centru comercial in Bucurestii Noi si a unui parc de retail in Arad. Inceperea acestora depinde insa de chiriasi. 

Cele mai apropiate planuri de investitii vizeaza insa segmentul de birouri, unde AFI vrea sa inceapa in urmatoarele doua luni constructia ultimelor doua cladiri din AFI Park. Constructia se va face concomitent, cele doua imobile fiind unite de un pod.  "Tot pentru acest an vrem sa finalizam designul si sa pregatim terenul pentru proiectul de birouri din zona Progresului (fosta fabrica Inox, n.r.) pe care probabil ca il vom incepe in 2015 si de asemenea sa ne pregatim cu cel putin un proiect rezidential pentru momentul in care piata isi va reveni", a mai aratat Hay. 

AFI Europe detine terenuri pentru dezvoltari rezidentiale in mai multe zone, precum Bucurestii Noi, Pipera sau Magurele. 

Reprezentantul dezvoltatorului israelian este optimist in ceea ce priveste piata investitionala din Romania si previzioneaza o crestere a interesului investitorilor pentru active imobiliare de pe piata locala, transmite Mediafax.