Astfel, 44% dintre consumatorii de la noi intervievati si 47% dintre retailerii care au raspuns intrebarilor CE sunt de parere ca bunurile de consum de pe piata sunt nesigure, procentaje apropiate fiind intalnite doar in Grecia - 47% dintre consumatori, respectiv 38% dintre retaileri.

In privinta campaniilor de rechemare a unor produse pentru inlocuire sau pentru remedierea unor defectiuni de fabricatie, Grecia si Cipru conduc clasamentul statelor membre, cu 46%, respectiv 32% dintre consumatori afectati de cel putin o astfel de procedura.

In Romania, putin peste 5% dintre respondenti afirma ca au fost vizati de rechemarea unor produse, nivel similar cifrelor intalnite in multe dintre statele UE.

Sase din zece retaileri romani sustin ca au fost supusi de catre autoritati cel putin unui test de siguranta a produselor, cel mai ridicat nivel din UE, fata de sub 20% in Austria, Marea Britanie, Irlanda, Slovenia sau Estonia.

Totodata, 18% dintre retailerii romani declara ca "stiu" ca rivalii lor au vandut cu buna stiinta produse nesigure in ultimele 12 luni, fata de doar 12% in Uniune.

Unul din doi retaileri din Romania a fost contactat in ultimii doi ani de autoritatile pentru protectia consumatorului, fata de 5% in Finlanda, 6% in Irlanda, 7% in Marea Britanie sau 9% in Germania.

Piata de retail din Romania va cobori cu 2,3% in 2010, al doilea an consecutiv de scadere, la 190 miliarde lei (46,9 miliarde euro), potrivit unei studiu al firmei poloneze de cercetare PMR, care estimeaza o revenire a industriei in 2011-2012.

Pentru 2011-2012, analistii PMR estimeaza ca vanzarile de retail vor reveni la un curs ascendent.