"Potrivit ultimului studiu firmei de cercetare Canadean, consumul de bauturi alcoolice a scazut in acest an cu 4,4%, iar cel de bauturi nealcoolice s-a diminuat cu 0,9%. Principalul motiv este scaderea puterii de cumparare, care i-a facut pe romani sa cumpere mai putin si mai ieftin", a spus Berciu, citat de Mediafax.

El a adaugat ca estimarile pentru intregul an 2011 arata o scadere cu 17,9% a pietei bauturilor spirtoase, cu 3,6% pentru bauturile alcoolice in general si cu 0,8% pentru cele nealcoolice.

"Piata a fost condusa in acest an de promotii si discounturi. Pretul e rege in acest an si a devenit la fel de important ca marca. Consumul a scazut, mai ales ca valoare, si in discoteci, unde grupurile nu mai cumpara whisky pentru baieti si sampanie pentru fete, ci vodca, pe care o impart. Din acest motiv, noi avem o crestere de 10% la vanzarile de vodca", a afirmat Berciu.

Acesta a mai spus ca in ultimii ani a scazut cu peste 20% consumul de vermut, iar pentru acest an si consumul de whisky se va reduce cu 5-10%.

Firma BDG, unul dintre cei mai mari importatori autohtoni de bauturi alcoolice, alaturi de Pernod Ricard si Sollers PPD, are in portofoliu branduri precum Jack Daniel's, Finlandia, Corona, Budweiser, Bacardi si apa Evian.