"Scaderea consumului in primul trimestru din 2012 a fost influentata in special de vremea rece si zapada abundenta din ianuarie - februarie, care a facut ca oamenii sa renunte la bere. Acest factor s-a adaugat unui context deja nefavorabil, respectiv faptul ca romanii isi numara fiecare leu, ceea ce face ca si un produs popular, asa cum este berea, sa fie mai putin accesibil. Daca in medie un european trebuie sa munceasca opt minute pentru a-si permite o bere, un roman trebuie sa munceasca o jumatate de ora pentru o bere", a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociatiei Berarii Romaniei. 

Aceste date confirma un trend negativ, care incepand din 2008 marcheaza industria berii din Romania.

Scaderea consumului de bere la nivelul pietei a avut in cei deja patru ani de recesiune profunde implicatii negative la nivelul intregii industrii, in special de natura sociala. 

Astfel, in doar trei ani, numarul locurilor de munca generate de industria berii la nivelul intregii economii a tarii, direct si indirect, s-a redus cu 21%, scazand de la 96.400, la 76.000, informeaza Mediafax.