Cu vanzari de aproximativ un miliard de euro pe an si 80 de magazine in toata tara, Carrefour ocupa locul 27 in topul celor mai valoroase companii din Romania. In ultimii insa, vanzarile comerciantului au fost afectate de criza economica.

Comertul modern inseamna vanzari anuale de 8,5 miliarde de euro in Romania. Asta inseamna ca fiecare roman lasa in medie intr-un astfel de magazin 450 de euro anual. Se pare insa ca aceasta suma nu este insa suficienta pentru ca toti cei 12 jucatori prezeneti la noi in tara sa faca si profit.

''Din cate stiu eu, adica informatiile mele sunt ca uriasul Carrefour nu face bani in Romania, pierde bani in Romania. La noi combinatia dintre o piata care e tot mai mica, cu venituri reduse, conditii de creditare foarte drastic,a dus la o scadere a consumului. Sunt prea multi retaileri pentru populatia pe care o avem”, a declarat Dragos Cabat - analist economic

Francezii au iesit deja de pe pietele din Japonia, Mexic , Rusia si Thailanda, iar anul trecut au vandut operatiunile din Grecia si Cipru. Analistii Reuters spun ca urmatoarele pe lista de vanzare ar putea fi magazinele din Turcia, Indonezia, Romania si Polonia.

Reprezentantii din Romania ai companiei nici nu confirma, nici nu infirma o eventuala plecare. Spun doar ca nu comenteaza asemenea zvonuri.

Specialistii cred ca afacerile Carrefour ar putea fi preluate de Auchan, de englezii de la Tesco sau de americanii de la Wal Mart.

Ar fi cea mai mare lovitura dupa plecarea Nokia: peste 8000 de romani si-ar putea pierde joburile. In aprilie, analistii de la ING spunea ca presedintele nou-ales al grupului, Georges Plassat, va trebui sa anunte masuri radicale.

Retragerea Carrefour ar putea sa-i faca fericiti pe principalii sai rivali, in special grupul olandez Ahold, care a anuntat tot in aprilie ca are “ambitii mari” in ceea ce priveste extinderea pe piata interna, dar si pe plan international. Astfel, Ahold ar putea prelua activitatile Carrefour in Belgia, in timp ce lantul belgian Delhaize este interesat de Turcia, singura tara din Balcani, alaturi de Macedonia, in care nu este prezent.

Carrefour este cel mai mare distribuitor european si cel de-al doilea la nivel mondial, avand 9.500 de magazine in 32 de tari si peste 471.000 de angajati.

Profitul Carrefour a scazut cu 14% anul trecut.