La ora asta se plimba pe raioane, ca la ei acasa, numai angajatii - merchandiseri, lipitori de etichete, cititori de preturi, lacatusi, electricieni, manipulatori, paznici, femei de serviciu, sefi de raioane si de departamente.

Rafturile sunt cam goale, produsele sunt prafuite. Marfa, o parte din ea, a ramas aruncata aiurea prin colturi de aseara. Nu zici ca e acelasi magazin de-l stii de la cumparaturi, ordonat la linie.

Dimineata, Gabi Dodan trage glont la raioanele ei: cel de cosmetice si cel cu mancare pentru copii. Ca merchandiser, ea are in grija produsele a doua branduri. Pana la opt, cand se va deschide magazinul, se opinteste sa care marfa din depozit, pe liza, si sa o aduca la raft.

Apoi, pana la noua, zece aliniaza fiecare produs la centimetru, unul langa altul, dupa o planograma impusa de firma. Nivea, de pilda, vrea ca sampoane, creme, geluri, tot, sa stea drepte ca niste soldatei, lipite intre ele, cu fata spre cumparator. Si-a facut planul de marketing si a decis ca asezate asa, tie, client, ti se va face chef sa-i cumperi produsele.

Citeste continuarea reportajului in Gandul!