Potrivit unui clasament mondial realizat de compania de consultanta imobiliara CB Richard Ellis, Romania ocupa locul al doilea din 69 de tari la capitolul retailerilor internationali de top care au intrat in 2009 pe piata de profil.

"Emiratele Arabe Unite au fost cea mai populara destinatie pentru retaileri, atragand 21 de noi deschideri. Romania si Kuwait sunt de asemenea, destinatii populare, atragand fiecare cate noua noi retaileri. Romania a fost martora deschiderii a trei noi mall-uri in 2009, care s-au adaugat ofertei deja existente de pe piata de retail", se arata in raportul "How Global is the Business of Retail?", citat de Mediafax.

In 2008, Romania s-a aflat pe pozitia 7 din 67 de tari. Ca si anul anterior, 2009 a fost unul dintre cei mai activi ani in ceea ce priveste intrarea unor branduri internationale in Romania, care a devansat astfel tari din zona central si est europeana, precum Rusia, Ucraina, Bulgaria, Cehia, Slovacia si Polonia.

Dupa prezenta brandurilor internationale de retail, Romania se plaseaza pe locul 31, in urcare cu doua pozitii fata de 2008, cu un procent de 28% din totalul firmelor, in timp ce in Bucuresti sunt prezenti 25% din retaileri, propulsandu-l patru pozitii, pana pe 76 din cele 150 de piete analizate.

Orasul cel mai bine reprezentat din punct de vedere al firmelor de retail active este Londra - 56%, fiind urmat de Dubai - 55% si Paris - 46%.

Incont.ro, disponibil si in varianta pentru mobil: m.incont.ro