Investitiile vor viza deschiderea de fabrici de imbuteliere, extinderea unor facilitati existente, precum si finantarea unor initiative in activitatile de distributie, marketing si dezvoltare de noi bauturi reci, a declarat Muhtar Kent, presedinte si director general al Coca-Cola, intr-un interviu pentru cotidianul Wall Street Journal. "Este a treia mare piata pentru noi la nivel global si inregistreaza cresteri de peste 10%", a spus acesta.

Compania nu are insa pe agenda achizitii pe piata chineza. "Nu mai intra in vederile noastre, intrucat avem un potential foarte ridicat de crestere organica", a afirmat Kent.

Coca-Cola si rivalul PepsiCo au investit masiv in China, unde ambele companii inregistreaza cresteri ale vanzarilor de peste 10%, odata cu extinderea bazei de consumatori in cea mai populata tara din lume. Evolutia din China a ajutat cele doua companii sa compenseze declinul inregistrat pe piata de origine, din Statele Unite.

Anul trecut, PepsiCo a anuntat investitii de 2,5 miliarde de dolari pe parcursul a trei ani in China pentru dezvoltarea afacerilor de bauturi racoritoare si snack-uri. Programul include deschiderea de noi fabrici de imbuteliere, dar si ferme pentru productia de cartofi.

China genereaza aproximativ 7% din vanzarile Coca-Cola la nivel global. Cele mai mari doua piete ale companiei sunt SUA si Mexic. Producatorul de bauturi racoritoare se apropie de finalul unui program de investitii de 2 miliarde de dolari pe trei ani, anuntat in 2009. De fapt, in aceasta perioada, Coca-Cola a cheltuit 3 miliarde de dolari, a spus Kent.

Pentru intreaga perioada de 30 de ani incheiata in 2009, compania a investit in China doar 1,6 miliarde de dolari.