Cresterea comertului electronic va fi generata in acest an in principal de extinderea rapida a bazelor de utilizatori ai serviciilor online si mobile pe pietele emergente, de extinderea comertului de pe dispozitive mobile, imbunatatirea variantelor pentru livrare si plata si de extinderea brandurilor puternice catre pietele internationale, se arata intr-un raport al companiei de cercetare eMarketer. Datele se refera la vanzarile business-to-consumer.

Regiunea Asia-Pacific, inclusiv China, va cheltui in 2014 mai mult decat consumatorii din America de Nord pentru prima data, devenind cea mai mare piata regionala de comert electronic din lume. Astfel, comertul electronic va ajunge la 525,2 miliarde de dolari in regiunea Asia-Pacific, fata de 482,6 miliarde de dolari in America de Nord.

China va reprezenta in acest an peste 60% din piata Asia-Pacific, iar pana in 2017 va revendica aproape trei sferturi din afacerile din regiune in zona comertului electronic. Incepand din 2016, China va depasi Statele Unite.

China, India, Indonezia, Argentina, Mexicul, Brazilia, Rusia, Italia si Canada vor fi principalele motoare de crestere ale comertului electronic la nivel mondial in urmatorii ani, anticipeaza eMarketer.

Cresterile solide inregistrate de pietele emergente se datoreaza extinderii rapide a bazei de clienti ai serviciilor online si ai serviciilor mobile. Ratele de penetrare ale comertului electronic sunt inca scazute in economiile emergente comparativ cu pietele dezvoltate.

Astfel, 46% dintre clientii care vor face cumparaturi prin canale digitale la nivel mondial in acest an provin din regiunea Asia-Pacific. Acest procentaj reprezinta insa numai 16,9% din populatia tarilor din regiune, ratele de penetrare a comertului electronic fiind de asemenea scazute in Europa Centrala si de Est, America Latina, Orientul Mijlociu si Africa.
America de Nord si Europa de Vest sunt singurele regiuni unde rata de penetrare a comertului electronic depaseste jumatate din populatie.

Vanzarile prin canale digitale vor creste in acest an cu 17% in Europa Centrala si de Est, la 58 miliarde de dolari, si vor ajunge la 74,6 miliarde de dolari pana in 2017, estimeaza eMarketer.