Preferintele consumatorilor in ceea ce priveste tipul de ambalaj pentru bere au avut mici fluctuatii fata de valorile inregistrate in 2012, si anume: mai mult de jumatate (53,2%) din berea consumata a foat la PET, sticla – 26,3%, doza – 17,1% si keg – 3,4%.

In ciuda eforturilor producatorilor locali de a mentine trendul pozitiv, piata berii a inregistrat o contractie semnificativa anul trecut. Nivelul scazut al veniturilor consumatorilor si neincrederea lor in starea economiei, presiunea fiscala si vremea nefavorabila din vara au reprezentat factorii cheie care au condus la declinul pietei berii in 2013”, a declarat Onno Rombouts, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.

Potrivit organizatiei, membrii Asociatiei au investit de-a lungul timpului 1,25 mld. euro, insa contractia pietei de bere din 2013 a condus la o scadere cu 10 milioane euro a bugetelor investite, acestea ajungand la 62 milioane euro.

In 2013, exporturile de bere au continuat sa creasca intr-o masura mai mare decat importurile. Cu 50% mai mare decat in 2012, volumul exporturilor a atins 0,35 milioane Hl. Importurile au crescut doar cu 25%, situandu-se la 0,54 milioane Hl anul trecut.

Potrivit Asociatiei, cu zero evaziune fiscala pe lantul de productie, 76.700 de locuri de munca create pentru romani si un nivel inalt al valorii adaugate, industria berii are o contributie importanta la economia Romaniei. Sectorul berii contribuie cu aproape 60% din totalul accizei colectate la bugetul de stat de pe piata bauturilor alcoolice, iar jumatate din pretul unei beri il reprezinta taxele.

In 2014 vom continua sa ne concentram eforturile spre readucerea pietei berii pe un trend pozitiv. Speram ca, pe baza experientelor din 2013, autoritatile romane vor trage concluziile corecte si vor aplica masuri care sa sustina dezvoltarea acestui sector, in beneficiul romanilor, permitandu-le sa petreaca mai multe momente placute savurand o bere”, a mai spus Onno Rombouts, referitor la evolutia viitoare a pietei.