Desi nu se dau in vant dupa fashion, intotdeauna cauta sa arate perfect la intalnirile de afaceri, scrie WSJ. Potrivit jurnalistilor britanici, bancherii de pe Wall Street sunt obsedati de eticheta.

“Ultimul lucru despre care un analist cauta sa vorbeasca este moda. Nu este la curent cu ultimele noutati in materie. Cu toate astea, ramane fidel brandurilor si atelierelor care realizeaza haine la comanda”, relateaza Wall Street Journal.

Costumele bancherilor sunt croite special pentru a corespunde stilului lor de viata extravagant. Sacoul, de pilda, este echipat cu un buzunar interior de exact aceeasi marime a smartphone-ului, iar camasa nu are niciodata mai multi nasturi decat poarta de obicei. In ciuda aparentelor, bancherii investesc masiv in garderoba, desi la prima vedere se arata total dezinteresati de acest aspect. Un costum de calitate, semnat de un designer cunoscut, porneste de la 6.000 de dolari, potrivit WSJ. Iar vanzarile caselor de moda au crescut in 2012 cu 20% fata de anul anterior.

“Analistii sunt extrem de atenti la detalii. Sunt obsedati mai ales de brandul pe care il poarta, fie ca este vorba despre un simplu tricou ori despre un costum cu pretentii. Nu in ultimul rand acorda mare importanta modului in care isi aranjeaza parul: pot petrece chiar si ore la saloanele de infrumusetare si aproape ca nu-si repeta tunsorile la evenimentele la care participa”, noteaza cotidianul american de business.

Mai nou, bancherii se lasa influentati de partenerele de viata in ceea ce priveste stilul vestimentar. Se imbraca dupa ultimul trend, mai ales cand vine vorba despre intalnirile informale. La New York, lucrurile sunt si mai “ingrijoratoare”. “Bancherii n-ar trebui sa acorde asa mare importanta modei”, crede Stefan Selig, vicepresedinte al Bank of America Merrill Lynch. “Poti avea un super croitor care sa-ti faca super costume. Dar va fi ori gri ori bluemarin”, adauga executivul. Ceea ce arata si motivul pentru care, mai nou, sunt preferati designerii de top.

Croitorul italian Mariano Rubinacci, de exemplu, confectioneaza, anual, in atelierul sau din Napoli in jur de 1.000 de sacouri. Nu exista anumite tipare dupa care costumele ori sacourile sale sunt realizate. Produsele sunt personalizate in functie de dorintele clientilor. Ba mai mult, numele acestora sunt inscrise pe buzunarele hainelor.

Nicio cerinta nu este imposibila ori exagerata pentru atelierul Rubinacci. De exemplu, un client din Los Angeles a comandat un costum pe 27 decembrie, care trebuia sa fie gata pe 31 decembrie. Avea sa fie purtat in noaptea trecerii dintre ani. „A cheltuit 20.000 de euro pe transport si alte 6.000 de euro pentru confectionarea costumului, doar pentru ca voia sa se asigure ca totul avea sa iasa perfect”, a povestit Luca Rubinacci, fiul croitorului italian, pentru Wall Street Journal. „Cred ca voia sa se laude prietenilor cu asta”, a adaugat Luca.

In lumea dura si complexa a finantelor nu este deloc surprinzator cum acesti barbati se lupta pentru monopol, chiar si in ceea ce priveste eticheta hainelor pe care le poarta. „Cand vezi un prieten ca este bine imbracat, ca se simte foarte bine si-ti povesteste ca are un croitor particular care zboara din Napoli si vine special la hotelul sau din Manhattan pentru a-i lua masurile si a-i confectiona cele mai bune costume, spui: Wow! Vreau si eu asa ceva. Este practic o competitie intre ei”, concluzioneaza fiul lui Rubinacci.