Cele mai importante retele au pus la cale strategii noi prin care sa-i convinga pe romani sa isi cheltuiasca banii.

Secretul succesului unui mall consta in numarul de clienti care ii trec pragul. Potrivit unor studii, fie ca vin sa manance, sa cumpere haine sau sa vada un film, romanii cheltuie in fiecare minut cate un leu.

 Asa ca marea provocare a mall-urilor este sa-i tina pe oameni in magazine ca sa cumpere cat mai mult. De altfel, numarul clientilor este atent monitorizat cu ajutorul senzorilor speciali.

Intr-o zi de luni, in numai 15 minute, pe o singura usa au intrat 100. Toate mallurile din Bucuresti atrag intr-o zi buna de weekend sau sarbatoare chiar si o jumatate de milion de oameni.

O mama este clientul ideal. A intrat doar pentru a-si duce copilul la un loc de joaca, dar a cheltuit deja 15 lei pe mancare si suc.

In 2014 comerciantii se gandesc sa creeze mai multe locuri de relaxare atat pentru cei mici, cat si pentru barbati.

Cifrele de anul trecut sunt incurajatoare: vanzarile in mall-uri au crescut 5 %, in conditiile in care cresterea economica de 3,5 % a fost peste asteptari.