"Oferirea de produse non-alimentare de catre distribuitorii de alimente reprezinta o masura necesara pentru supravietuirea lor. Marjele de profit in distributia de alimente sunt mici, iar in cazul distributiei online de produse alimentare marjele sunt practic inexistente, astfel ca produsele non-alimentare constituie o modalitate de a dobandi o parte dintr-o piata mai viabila", a declarat Sophie Albizua, de la firma de consultanta eNova Partnership.  

Daca vor sa aiba o sansa sa faca profit din comertul cu produse alimentare, retailerii pot sa-si recupereze costurile de livrare daca ii pot determina pe consumatori sa adauge si produse non-alimentare la fructele si legumele pe care le cumpara, sau, si mai bine, ar prefera ca ei sa-si preia singuri de la magazin produsele comandate.  

Pe masura ce vanzarile in cadrul magazinelor scad, multi retaileri sunt interesati sa-si reduca portofoliile de spatii comerciale costisitoare. Cu toate acestea, magazinele pot fi un atu in lupta impotriva Amazon daca sunt utilizate si sub forma de centre de distributie pentru bunuri comandate online.

"Dintr-o perspectiva imobiliara, supermarketurile sunt intr-o pozitie foarte buna, avand in vedere proximitatea lor fata de consumatori", a declarat Carl Hartman, directorul Temando, care se asteapta ca si clientii sa ceara o livrare mai rapida si mai flexibila.  

Intre timp, Amazon intra pe piata produselor alimentare si ii incurajeaza pe clienti sa cumpere mai frecvent.

Grupul american si-a extins oferta "Pantry", privind livrarea de produse alimentare preambalate pentru utilizatorii sai de tip Prime, si se asteapta sa extinda si in Europa serviciul Fresh, pe care il ofera deocamdata in SUA, si permite livrarea a aproximativ 20.000 de produse refrigerate si perisabile.  

Urmatoarea frontiera in cursa pentru a oferi cea mai convenabila experienta de cumparaturi ar putea fi integrarea lanturilor de aprovizionare cu produse alimentare cu cele non-alimentare precum si a optiunilor de livrare.

Camioanele Fresh ale Amazon livreaza deja produse alimentare si colete obisnuite in unele orase americane, iar compania a inceput sa construiasca depozite frigorifice pentru stocarea de alimente in apropiere de depozitele de produse non-alimentare.  

Analistul Bernstein, Bruno Monteyne, crede ca va dura mai mult timp pana cand Amazon se va bucura in randul consumatorilor de increderea de care se bucura supermarketurile in domeniul produselor alimentare.

Cu toate acestea, el i-a avertizat pe distribuitori sa nu concureze cu Amazon pe prea multe fronturi pentru ca nu vor avea castig de cauza.