Mediul online a fost ales drept a doua optiune dupa magazinele din centrele comerciale. Conform studiului MKOR Consulting, aproximativ o treime dintre respondenti sustin ca fac achizitii o data - 28,8% sau de doua ori pe luna - 29,4%.

Atunci cand vine vorba de modalitatea de plata, romanii se dovedesc a fi extrem de conservatori astfel incat 9 din 10 persoane opteaza pentru plata ramburs (88%).

Mai mult, peste jumatate dintre ei au spus ca au returnat, cel putin o data, produsul comandat. Motivul principal mentionat este legat de marimea necorespunzatoare a hainelor - 80,3% sau pentru ca produsul nu era asemanator cu cel de pe site.

Ca modalitate de livrare, Posta Romana a pierdut lupta cu companiile de curierat rapid. Raportul este de 95,4% la 16,8% in favoarea unui curier rapid. Potrivit autorilor studiului, vestea buna este ca romanii isi pastreaza si o nota de nationalism iar 43,8% sunt gata sa plateasca mai mult pentru brandurile romanesti.

Pe de alta parte, cumparatorii din mediul online cred ca pentru o comanda medie de 122 lei magazinul ar trebui sa suporte cheltuielile de transport.

Peste jumatate dintre cei interesati de achizitionarea hainelor din mediul online isi cauta informatiile pe Google sau pe Facebook si doar foarte putini folosesc aplicatiile puse la dispozitie de magazinele online. 62% din respondenti nu au folosit niciodata o astfel de aplicatie, iar jumatate din acest procent le considera inutile. Aceleasi procente se inregistreaza si in randul aplicatiilor de chat.

"Studiul pietei online de fashion din Romania" a fost realizat in perioada 12-22 iunie 2016 la nivelul intregii tari, pe un numar de 500 de respondenti, care au achizitionat cel putin o data produse vestimentare in mediul online, in ultimele 12 luni.