"In Romania, operam prin partenerul nostru Otter Distribution si avem patru magazine monobrand, produsele fiind distribuite si prin intermediul celorlalte magazine Otter multibrand. Geox este un brand global si trebuie sa ne organizam imaginea in Romania ca in oricare alta tara in care operam", a declarat presedintele Geox, Mario Moretti Polegato, citat de Mediafax.

Geox este una dintre marcile preferate ale Papei de la Roma.

Seful Geox a adaugat ca magazinele vor fi deschise in malluri sau in spatii stradale din Bucuresti si alte orase mari din tara.

Producatorul italian este prezent in peste 11.000 de magazine multibrand si aproximativ 1.100 de unitati proprii din peste 100 de tari din lume.

Potrivit datelor Otter Distribution, vanzarile de produse Geox s-au ridicat in primele noua luni din acest an la doua milioane de euro, in scadere de la 2,5 milioane de euro in perioada similara a anului 2009.

Polegato a mai spus ca pretul mediu al pantofilor Geox este de aproximativ 100 de euro, exceptand gama pentru copii, iar clientii pe care mizeaza producatorul in Romania sunt cei care au emigrat in alte state, dar care isi fac cumparaturile din tara.

"Multi romani care emigreaza si locuiesc in Italia, Spania sau Franta cumpara produsele Geox. Asadar, pentru noi este important sa ne promovam produsele in Romania si sa deschidem noi magazine, chiar si in contextul situatiei economice dificile din prezent", a afirmat Mario Moretti Polegato.

De asemenea, Polegato a apreciat ca Romania reprezinta o oportunitate pentru dezvoltarea business-ului Geox, in contextul in care romanii sunt interesati de moda italiana.

"Am fost intr-un mall din Romania si magazinele erau pline. Romanilor le place moda, in special, stilul italienesc. Consider ca Romania reprezinta o oportunitate importanta pentru dezvoltarea brandului nostru. (...) Cred ca nivelul de trai al romanilor va creste in viitor, atingand pe cel din Italia sau Franta", a apreciat presedintele Geox.

Referitor la vanzarea, in 2009, a fabricii de pantofi de la Timisoara, Polegato a explicat ca a fost o masura care a facut parte din strategia companiei de a se focusa pe inovatie.

"Nu am penalizat Romania, a fost vorba de o decizie strategica a Geox de a opri investitiile directe in productia de pantofi, nu doar in Romania, ci in toate statele. Cladirea este inca a noastra, dar nu mai operam direct productia. Este o strategie diferita, pentru ca vrem sa ne focusam pe inovatie, marketing si distributie", a spus Polegato.

Oficialul companiei a adaugat ca a introdus recent o noua tehnologie - Amphibiox, prin care a dezvoltat incaltaminte impermeabila. Tehnologia a fost patentata de Geox.

"Geox Amphibiox beneficiaza de o noua tehnologie, incaltamintea fiind 100% impermeabila. Produsul se gaseste deja in magazinele din Romania. Am adus aceasta tehnologie si in Romania, pentru ca aici ninge din noiembrie pana in februarie", a adaugat Polegato.

Grupul Geox, cu vanzari de 865 milioane de euro in 2009, opereaza pe segmentul productiei de incaltaminte si imbracaminte pentru femei, barbati, adolescenti si copii.