Grupul îşi va ”restructura datoria existentă şi va crea o structură sănătoasă de capital, pentru a putea investi în ceşterea sa pe termen lung şi a-şi concretiza aspiraţia de a le aduce copiilor jucării oriunde” în lume, a anunţat luni seara târziu, într-un comunicat, Toys "R" Us.

Toys "R" Us, care are peste 1.600 de magazine în lume, ”marea majoritate rentabile”, va continua să funcţioneze ca anterior, se arată în comunicat.

Activităţile localizate în afara Statelor Unite şi din Canada, ”care includ aproximativ 255 de magazine sub licenţă şi parteneri de încreprindere în Asia”, nu fac parte din procedura de faliment, a subliniat grupul, care are în total 65.000 de angajaţi în lume şi care se confruntă, ca alţi distribuitori tradiţionali, cu concurenţa unor grupuri ca Amazon.

În primele patru luni ale anului, Toys "R" US a afişat o pierdere netă de 164 de milioane de dolari, faţă de 126 de milioane în aceaşi perioadă din 2015, la o cifră de afaceri de 2,21 miliarde de dolari, în scădere cu 4,7% în decurs de un an.

”Împreună cu investitorii noştri, obiectivul nostru este să cooperăm cu creditorii noştri şi alţi creditori în vederea restructurării datoriei pe termen lung a unui total de cinci miliarde de dolari în bilanţul nostru financiar”, a dat asigurări Dave Brandon, CEO-ul Toys "R" Us, citat în comunicat.

Acest lucru ”ne va permite o mai mare flexibilitate financiară pentru a investi în activitatea noastră, a continua să îmbunătăţim experienţa clienţilor noştri în magazinele noastre şi pe site-urile noastre şi să ne consolidăm poziţia concurenţială pe o piaţă mondială tot mai dificilă şi aflată în schimbare rapidă”.

Mai multe bănci - inclusiv JPMorgan - au acceptat să ”injecteze” în grup peste trei miliarde de dolari ”în vederea unei ameliorări imediate a sănătăţii financiare a societăţii şi susţinerii operaţiunilor în curs” în timpul procedurii de faliment.