"Volumul vanzarilor de bere la nivel de grup a scazut cu 2% in trimestrul al treilea, pe fondul conditiilor dificile pe piata din Europa Centrala si de Est, mai ales in Rusia si in Romania. De altfel, aceste doua piete au generat mai mult de jumatate din scaderea vanzarilor de bere in baza organica inregistrata in trimestrul al treilea", a declarat directorul financiar executiv al Heineken, René Hooft Graafland, intr-o conferinta cu analistii, potrivit Mediafax.

Vanzarile de bere ale Heineken in Romania au inregistrat o scadere de doua cifre in perioada analizata, a precizat el.
Pe fondul conditiilor economice dificile din Rusia, Romania si Grecia, volumul vanzarilor de bere ale Heineken in regiune a scazut cu 7% in trimestrul al treilea, in baza organica, la 14,2 milioane hectolitri.

Veniturile grupului in Europa Centrala si de Est au coborat cu 8% in trimestrul al treilea fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, la aproximativ 1 miliard de euro.

"Conditiile economice din Europa au ramas dificile, situatie evidentiata de evolutia slaba a consumului din Europa Centrala si de Est in trimestrul analizat. In consecinta, acceleram eforturile de eficientizare, in special in Europa, prin restructurare si alte masuri legate de reducerea costurilor", a declarat intr-un comunicat Jean-François van Boxmeer, director general executiv si presedinte al Consiliului de Administratie al Heineken.

La nivel mondial, veniturile Heineken au crescut cu 1% in trimestrul al treilea, la 5,7 miliarde euro, in timp ce volumul vanzarilor a coborat cu 2% in baza organica, la 52,8 milioane hectolitri.

Heineken Romania a incheiat anul 2012 cu o cifra de afaceri de 1,18 miliarde de lei (266 milioane euro), in crestere cu 13,2% fata de 2011, iar volumul vanzarilor a urcat cu 5%, potrivit datelor anuntate intr-o conferinta de seful companie, Onno Rombouts, la inceputul lunii martie.

Grupul are patru fabrici in Romania, la Miercurea Ciuc, Constanta, Craiova si Mures, si numara 1.100 de angajati.

Compania concureaza pe piata romaneasca a berii cu Ursus Breweries, Bergenbier si URBB (United Romanian Breweries Bereprod).

Vanzarile de bere au scazut in prima jumatate a anului, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu 3%, la 8 milioane hectolitri, din cauza puterii de cumparare scazute, verii capricioase si cresterii fiscalitatii, potrivit producatorilor care citeaza datele Nielsen.

La nivelul pietei din Romania, vanzarile de bere au crescut anul trecut cu 7%, la 18,2 milioane hectolitri, consumul pe cap de locuitor ajungand la 90 de litri, a anuntat, in luna aprilie, Asociatia Berarii Romaniei. Cresterea s-a datorat verii lungi, cu temperaturi ridicate, si evenimentelor sportive importante, precum Euro 2012 si Jocurile Olimpice.