Numite “fukubukuro” (in traducere insemnand “genti norocoase”/”genti misterioase”), acestea contin produse care valoreaza si de sase ori mai mult decat pretul la care sunt comercializate, motiv pentru care provoaca isterie in randul clientilor, potrivit CNN.

Cele mai multe magazine din Japonia se deschid pe 2 ianuarie, considerata de niponi “prima zi de business a anului”. Anul acesta, un lant de retail din Tokyo, Tokyo's Sogo & Seibu Co., a dat startul gentilor norocoase chiar pe 1 ianuarie. Potrivit cotidianului Japan Times, acesta si-a deschis portile incepand cu ora 09:30 a.m., primind cei 20.000 de clienti nerabdatori, care asteaptau in fata magazinului de ore bune. 150.000 de “genti misterioase” au fost pregatite pentru acest eveniment.

Si magazinele Apple din Japonia au lansat promotia “geanta norocoasa”, scotand la vanzare “genti” in valoare de 380 dolari (33.000 yeni), care includeau, printre altele, notebook-uri MacBook Air. Potrivit blogului TUAW, fanii Apple au asteptat 16 ore in fata magazinelor din Japonia, pentru a prinde o “geanta norocoasa”. Cei mai norocosi dintre ei s-au fotografiat cu mult-doritele “genti” pline cu iGadgeturi, imagini pe care le-au postat ulterior pe Twitter si pe alte retele de socializare.