Oficialii agentiei au spus ca au autorizat vanzarea a doua noi produse, ambele din partea unei companii din Newport, Lorillard Tobacco, dar au si respins alte patru marci. Legea le interzice sa dea publicitatii numele acestora din urma, scrie The New York Times.

Inainte de aparitia legii, tigarile erau produse fara nicio reglementare federala. In schimb, fiecare stat in parte hotara cand si cum aveau sa fie vandute produsele din tutun, fara sa aiba insa o influenta asupra ingredientelor pe care sa le contina.

Acum, FDA este autoritatea care va decide ce produse din tutun vor ajunge pe piata. Aceasta poate impiedica vanzarea anumitor tigarete, atata timp cat expertii sai considera ca pun in pericol sanatatea consumatorilor, mai mult decat alte produse existente deja pe piata, sau daca etichetele nu contin suficiente informatii.

“Este pentru prima data in istorie cand o agentie de stat a spus companiilor din industria tutunului ca nu au voie sa comercializeze noi produse sau sa le modifice pe cele vechi, din cauza pericolului pe care il produc asupra sanatatii”, spune Matthew L. Myers, presedintele grupului de suport Tobacco-Free Kids.

Potrivit dr. Margaret A. Hamburg, comisar in cadrul FDA, momentul este unul cu adevarat istoric, iar agentia este unica din lume care poseda asemenea puteri. Reprezentantii organizatiei pot limita, de asemenea, anumite ingrediente folosite la fabricarea produselor din tutun, cum ar fi nicotina.

America se straduieste de ceva timp sa reglementeze acest domeniu. Tara nu poate sa posteze imagini grafice pe etichetele sale, pentru ca legea care acorda acest drept a fost contestata cu succes in tribunal. In Australia, Uruguay si chiar Romania, fotografiile cu caracter explicit de pe pachetele de tigari, care sa actioneze ca un avertisment, sunt permise.