"Toate lucurile bune au un sfarsit. Dupa 20 de ani exceptionali, Colette ar trebui sa-si inchida definitiv portile pe 20 decembrie", sea rata intr-un comunicat al magazinului transmis miercuri, citat de 20 minutes.fr. "Colette Rousseaux a ajuns la varsta la care e timpul sa iasa la pensie, ori magazinul Colette nu poate exista fara Colette".

Situat pe fermecatoarea strada Saint-Honoré, magazinul parizian este un spatiu dedicat pasionatilor de moda, inspirand numeroase alte magazine din Paris.

Buticul a fost condus inca de la inceput de Colette Rousseaux si fiica sa Sarah Andelman, directorul artistic al magazinului. Adepti ai acestui magazin au fost designerul Karl Lagerfeld sau editorul de moda Anna Wintour, precum si staruri ale muzicii, mai ales in timpul evenimentului Saptamana Modei de la Paris, precum Katy Perry sau Kanye West.

Amenajat pe trei etaje, Colette vinde obiecte diverse, de la haine de lux, albume de arta, gadget-uri, pantofi sau cosmetice. Amestecul de genuri a constituit succesul sau, mai ales ca toate colectiile se schimba saptamanal.

Magazinul a diversificat de-a lungul anilor vanzarile de produse in serie limitata, mergand pe cartea exclusivitatii si a colaboratorilor artistice cu firme precum Chanel sau Coca-Cola. Colaborarea cu gigantul suedez H&M se va vedea in vitrina in luna august.

Colette este cunoscut de asemenea pentru "barul cu apa" de la subsol, care propune zeci de sortimente de apa minerala.

Victima a succesului sau, buticul - care vinde produse de lux, dar nu beneficiaza de securitate la nivelul unei bijuterii - a fost jefuit in 2014 de ceasuri in valoare de 600.000 de euro, sub privirile neputincioase a sapte angajati.

Dupa inchiderea sa, magazinul ar putea ramane un brand de moda de lux. "Schimbari vor avea loc cu Saint Laurent si noi vom fi mandri ca o firma atat de prestigioasa, cu care de altfel am colaborat regulat de-a lungul anilor, sa reia adresa noastra", a mai spus echipa magazinului.

"Suntem incantati de interesul aratat de Saint Laurent pentru acest proiect, ceea ce ar putea constitui o oportunitate pentru salariatii nostri", se arata in comunicat.

Magazinul are 100 de angajati si o cifra de afaceri de 28 de milioane de euro in 2016, potrivit presei de specialitate.