Dupa ce am vazut cu ce minuni de spoturi au venit marcile auto, e timpul sa vedem si cine da cei mai multi bani, cum si cat s-a modificat dinamica preturilor pe publicitate din 2007 incoace.

2.400.000 $ costau 30 de secunde in timpul Super Bowl-ului acum 5 ani. Pretul a tot urcat pana la 3.100.000 $ in 2011 (+40% fata de 2007).

Asta inseamna ca advertiserii nu au tinut cont de recesiunea drastica din SUA si au plusat an de an, chiar daca primetime-ul in primul trimestru a scazut cu 10% din 2007 incoace (de la 106.000 $ la 96.000 $). 172 mil $ au cheltuit marcile auto pe publicitate in perioada 2007-2011.

In februarie 2011, 120.000.000 de oameni au urmarit simultan reclama Chevrolet (Wild Ride), devenind astfel cea mai vizionata din istorie.

Competitia reclamelor. Clipurile de 3,5 mil. USD cu care Volkswagen si Samsung vor sa-i vrajeasca pe telespectatorii Super Bowl VIDEO

Bauturile sunt al doilea cumparator important de spatiu TV in timpul celui mai important eveniment sport din SUA. Alcoolul si sucurile dau 127.000.000 $ pe reclama de la Super Bowl din 2007 incoace.

Aici, dinamica a fost cuminte de la an la an, cu fluctuatii usoare, iar reclama chiar a scazut de la 24 mil. $ in 2007 la 22 mil. $ in 2011. La masini s-a intamplat exact invers. A crescut mereu si in 2011 a fost de peste 2 ori mai mare decat in 2010 (78 mil. $ fata de 32,7 mil. $).