Imaginea modelului Aymeline Valade a fost folosita in materialele de PR, aceasta aparand imbracata intr-o jacheta cu maneci trei sferturi si o fusta creion, care ii subliniaza talia mica si cu incheieturile mainilor foarte subtiri la vedere, noteaza Daily Mail.

Unii critici au avut de obiectat si in ceea ce priveste alegerea coafurii si machiajului, spunand ca tenul palid, ochii intunecati si parul in dezordine accentueaza aspectul nesanatos al tinerei.

Medicul Julian Spinks a declarat: "Acest model arata foarte rau, aproape ca un cadavru. Pielea ei este cenusie, se pot vedea vene proeminente pe mainile ei si are pungi enorme sub ochi. Mi se pare de necrezut ca un magazin de moda ca H&M, care se adreseaza tinerilor, foloseste o imagine care ii incurajeaza pe acestia sa nu fie sanatosi".

O mama, in varsta de 41 de ani, Maria Rowntree, din Londra, a spus la randul ei ca nu se simte incurajata sa mearga cu fiica ei la un magazin de haine care foloseste un model atat de slab. "Ce fel de standarde le impun adolescentilor, cand spun ca acest aspect sfrijit este atragator?", se intreaba ea.

Reprezentantii H&M au raspuns criticilor, spunand ca prin politica lor de publicitate se "distanteaza de abuzul de alcool si droguri" si nu lucreaza cu modele care sunt semnificativ de slabe.

"Consideram ca este regretabil ca unii dintre clientii nostri au interpretat imaginile de PR pentru colectia Marni de la H&M ca lipsite de etica. (...) Am considerat ca Aymeline Valade ar reprezenta colectia intr-un mod inspirat", au spus acestia, adaugand ca vor lua in considerare comentariile facute in elaborarea viitoarelor imagini de marketing si pentru presa.