Compania de consultanta imobiliara a intervievat peste 130 de retaileri din Europa, America si Asia, pentru a afla numarul de magazine pe care acestia vor sa le deschida in acest an si pietele de care sunt interesati. 

Astfel, Romania s-a plasat pe pozitia 35 in top, in conditiile in care 6% dintre retailerii intervievati (8 companii) au indicat ca posibila tinta pentru extindere in acest an piata locala. 

Numarul redus de retaileri care vor sa se extinda pe piata locala in acest an an ar putea fi explicat si de diminuarea activitatii in domeniul dezvoltarii de proiecte de retail. 

Cehia (16%) si Polonia (14%) sunt vizate de mai multi retaileri decat piata romaneasca. 

Germania se afla pe primul loc in clasament, in conditiile in care 40% dintre companiile intervievate vor sa deschida magazine in aceasta tara. Pe locul doi, la mare distanta, se afla Franta (26%), urmata de Marea Britanie (25%), Austria (22%) si China (22%).

In ceea ce priveste numarul magazinelor pe care retailerii vor sa le deschida in acest an, peste o treime dintre acestia au raspuns ca intentioneaza sa adauge mai mult de 40 de unitati la retelele pe care le opereaza. In contrast, doar 13% au planuri mai modeste de extindere, respectiv 1-4 magazine in acest an. 

Dintre companiile care vor sa deschida peste 40 de magazine in acest an, din domeniul modei sunt cele mai active, urmate de operatorii de restaurante si cafenele si cei din domeniul produselor de infrumusetare. 

"Planurile de extindere ale retailerilor reflecta o revenire a increderii de consum la nivel global. Potrivit Nielsen, increderea de consum la nivel global s-a imbunatatit cu 3% in 2013, respectiv 3% in Europa, 4% in Asia Pacific si 6% in America de Nord", apreciaza reprezentantii CBRE.